Klacht American express: American Express controleert gegevens aanvraag creditcard pas nà het versturen ervan

Apanken

Op 28 oktober heb ik iemand mijn bankrekening nummer en naam gegeven i.v.m. een verkoop via Marktplaats. Met deze gegevens is door die persoon (of iemand) anders een creditcard aangevraagd bij American Express. Zij hebben deze kaart meteen opgestuurd.
Via ING kreeg ik op 6 november een berichtje dat er op 12 november €0,01 zou worden afgeschreven door American Express. Aangezien ik niets met American express te maken heb, ben ik er meteen achteraan gegaan.
Op vrijdag 6 novemberhen ik gebeld maar moest maandag maar opnieuw bellen.
De persoon die ik toen aan de lijn kreeg vertelde me doodleuk dat dit een door American Express geaccepteerd verlies is.
Zij geven de kaart zo snel uit omdat ze dan meer klanten trekken dan dat ze eerst alles gaan verifiëren. En het verlies door identiteitsfraude is gewoon ingecalculeerd.
Ik moest maar even aangifte gaan doen bij de politie en een kopie naar hun sturen.
Onschuldige mensen moeten dus actie ondernemen voor hun nalatigheid!!

Stop met deze handelwijze waardoor onschuldige mensen worden opgezadeld met het nemen van allerlei acties door jullie slordige werkwijze.

Wij vinden dat American express hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!