Klacht American express: BKR registratie American express

Bob

Onlangs heb ik mijn gegevens opgevraagd bij BKR. Naar aanleiding van een achterstand registratie heb ik met American Express tel. contact opgenomen. Het blijkt een registratie te zijn vanwege een bedrijfskaart op naam van Eurologics B.V. (failliet 29-05-2012). Hiervan was ik directeur. Ik zou in privé hiervoor aansprakelijk zijn, bedrag schuld € 1.298,76.
Ik beschik over geen stukken of men mij heeft gewezen op de gevolgen die dit zou hebben in privé m.n. de BKR reg . De contacten liepen via het bedrijf. Die had ook de schuld.
Ik vind gezien de hoogte van het bedrag en de gevolgen naar andere kredietinstellingen de maatregel onevenredig. Sedert 2012 is hier volgens AE geen contact over geweest. Ik moest hier achter komen door mijn eigen BKR gegevens op te vragen. Simpel stelt AE dat men wel voor kleinere bedragen een registratie doe en dat deze onomkeerbaar is. Men houdt geen rekening met gevolgen dat iemand 5 jaar staat geregistreerd ook al wordt tussentijds de schuld betaald.

Ik wens dat de BKR registratie teniet wordt gedaan en dat ik hier verder bij andere kredietinstelling geen hinder van ondervindt.
Voor zover ik privé aansprakelijk zou zijn wil ik voor de schuld een regeling treffen echter onder bg voorwaarde.

Wij vinden dat American express hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!