Klacht Amoma: Bewuste misleiding door Amoma.com

vanBreugel1

Via de site van Amoma heb ik een hotel geboekt in Berlijn (Generator Berlin Mitte) om samen met een vriendin daar een paar dagen onze 50 jarige vriendschapsjubileum te vieren. Daar aangekomen bleek het een hostel te zijn waarbij wij met 6 anderen op een kamer moesten slapen. We waren hierdoor totaal overvallen en van slag. Het hotelpersoneel vertelde ons dat ze vaker werden geconfronteerd met onaangenaam verraste mensen, omdat op de site van Amoma niet vermeld staat dat het om een hostel gaat. Met veel moeite en bijbetaling hebben we voor 1 nacht een kamer voor 2 personen kunnen regelen. Diezelfde avond nog hebben we contact gezocht met Amoma klantenservice. Daar werd ik te woord gestaan (in het Engels) door Amanda. Zij vroeg mij wat ik anders had verwacht voor die prijs (45€pp/pn) en een 1 sterren hotel. Ik kreeg te horen dat als ik nagedacht had, ik het had kunnen weten. Ze was onvermurwbaar en kon ons niet verder helpen, maar vertelde wel dat ze het zou doorgeven aan de manager en dat deze met ons contact zou opnemen. De volgende dag een ander hotel geboekt via Amoma op eigen kosten. Bij thuiskomst wederom contact opgenomen met Amoma. Ik kreeg de manager Jane te spreken. Ze begreep de vergissing van Amoma en zij zou spoedig van zich laten horen. Ze zou gaan proberen de vooraf betaalde overnachtingen én de extra gemaakte kosten voor de 1e nacht proberen te verhalen bij het hotel. Dat was mijn enige kans vertelde ze. Mijn inziens had ik zaken gedaan met Amoma en de hotelovernachtingen ook aan Amoma betaald en dus alleen zaken te regelen met Amoma. Ondertussen ben ik al weer 2 mailwisselingen verder, maar het blijft doodstil vanaf de kant van Amoma. Geen reacties op de mail, niet teruggebeld worden door Amoma. Ik wil iedereen waarschuwen (juist als je niet veel reist en spaart voor een lang weekend Berlijn) om vooral alles na te kijken voordat je boekt bij Amoma. Het ziet er allemaal leuk en goedverzorgd uit, maar de klantenservice is echt totaal waardeloos. Achteraf blijkt dat je doodgewoon misleid bent en in de steek gelaten wordt.

Amoma heeft mij bewust om de tuin geleid met verkeerde informatie op hun site. Ik wens de vooraf gemaakte kosten én de extra gemaakte kosten ter plaatse in het Generator hotel Berlin Mitte terug van Amoma. Tevens wens ik dat ze de informatie op de site aanpassen naar de waarheid en dus duidelijk aangeven dat het om een hostel gaat.

vanBreugel1
    Ondertussen zijn we maanden verder en vanaf de zijde van AMOMA.com blijft het angstvallig stil. Ze hebben aangegeven geen verantwoordelijkheid te nemen omtrent deze zaak. Dit is een kwestie tussen mij en het hotel, terwijl ik enkel en alleen zaken heb gedaan en betaald heb met en aan AMOMA.
    En nog altijd geen reactie van Amoma.com
    En nog altijd geen reactie van Amoma.com

vanBreugel1
Het bedrijf AMOMA.com legt de verantwoordelijkheid volledig bij mij. Ik heb een hotel geboekt op hun site en ter plaatse blijkt het een HoStel te zijn. Ik (als 60 jarige en dus niet van deze tijd) had moeten weten dat de zin 'een gedeelde kamer' aangaf dat het geen hotel was, maar een hoStel. In mijn gedachtengang is een gedeelde kamer dat ik de kamer deel met de vriendin waarmee ik mijn 50 jarige vriendschapsjubileum wilde delen. AMOMA.com geeft aan dat ze geen verantwoordelijkheid heeft omdat ze slechts een tussenpersoon is. Al met al heeft AMOMA.com een ongelofelijke labberkak mentaliteit. Ze nemen niet de verantwoordelijkheid om een goede service te verlenen. "Ze zijn slechts een tussenpersoon" en "ik had beter moeten weten" bij de reservering omdat ik 2 bedden in een gedeelde kamer had. Nergens is het woord HOSTEL op de site of waar dan ook genoemd! Ik blijf erbij dat dit bewuste misleiding is! Boek niet bij AMOMA. Dit bedrijf doet namelijk niet aan 'aftersale' !

Ook een klacht indienen over Amoma?