Klacht Amphia ziekenhuis: Te hoge declaratie gynaecoloog

Carla S

Ik ben in oktober 2013 naar de gynaecoloog geweest voor rugklachten. Hij heeft baarmoeder bekeken en niets gevonden. Vanwege het feit dat hormonen mogelijk de oorzaak zijn, heeft hij een recept voor de pil voorgeschreven ("wilt u dat ik een recept schrijf, of haalt u die bij de huisarts?" Ik: doet u maar, dan hoef ik niet speciaal hiervoor naar de huisarts) voor 3 maanden. Tot mijn grote ergernis en verbazing krijg ik deze week een declaratie van mijn ziektekostenverzekering. Er wordt voor een consult van een 20 minuten met een recept schrijven EUR 235,50 in rekening gebracht! Behandelperiode van 21 oktober t/m 18 januari. Ik ben hooguit een half uur binnen geweest bij de gynaecoloog en met het slikken van de pil heeft hij echt geen bemoeienis gehad. Daarbij komt dat ik na 1,5 maand ben gestopt met de pil omdat deze geen resultaat gaf.

Ik hoop dat een normaal consult tarief (half uur) wordt gerekend en dat de rest wordt terugvergoed.

Wij vinden dat Amphia ziekenhuis hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Amphia ziekenhuis?