Klacht Amref Flying Doctors: Illegaal gebruik van NAW, telefoon en bankgegevens

B. Visser

Aanleiding is een telefoontje op 24 feb 2016 van AMREF/Flying Doctors met de vraag of ik nog eens wilde doneren.
Op mijn antwoord dat ik nooit doneer en zeker geen € 45 kreeg ik als antwoord dat ik op 6 okt 2015 € 45 heb overgemaakt naar Flying Doctors. Op mijn vraag hoe zij aan mijn telefoonnummer kwamen kreeg ik als antwoord dat op de bankoverschrijving mijn NAW gegevens staan en dan is het telefoonnummer makkelijk te vinden. ECHTER: ik heb een geheim telefoonummer!
Na het uitpluizen van de uitgeprintte overschrijvingen van mijn internetbankrekening bij de ING bleek dat ik inderdaad op 6 okt. € 45 overgemaakt heb naar Flying Doctors met als kenmerk: Abonn Waterkampioen. Ik heb die dag een internet overschrijving gemaakt naarde ANWB om mijn abonnement op de Waterkampioen (€ 45) te betalen.
Op de een of andere manier is mijn betaling naar de ANWB geredirect naar Flying Doctors. Compleet met alle NAW gegevens.

Het bedrijf die dit soort transacties kraakt moet worden aangepakt door de wet.
Flying Doctors moet prijs geven waar zij de gegevens vandaan hebben. De ING bezweert me dat zij nooit NAW gegevens doorspelen.
Flying Doctors heeft me binnen twee! dagen de € 45 teruggestort op mijn ING rekening dus verwacht ik van hen geen compensatie meer.

Amref Flying Doctors
    Geachte heer Visser,

Zoals u aangeeft heeft u contact gehad met de ING-bank. Zij hebben aangeven nooit adresgegevens beschikbaar te stellen. Echter, wij hebben uw adresgegevens ontvangen via de overboeking van de ING-bank. Deze gegevens komen automatisch mee wanneer wij een donatie van iemand ontvangen.

Wij benadrukken hierbij dat wij niet via een andere bron aan uw adresgegevens zijn gekomen.

Wij hopen u met deze reactie van voldoende informatie te hebben voorzien. Mocht u toch nog vragen hebben dan horen wij dit graag van u.

Fijn dat u het geld inmiddels terug heeft ontvangen op uw rekening.

Wouter Boeser
    Particuliere Fondsenwerving
    B. Visser
    De twee partijen die hierin betrokken zijn zeggen beide dat ze geen NAW gegevens doorspelen. V.w.b. Flying Doctors: blijft de vraag open hoe ze aan mijn telefoonnummer komen. Ik sta niet in het telefoonboek en ING heeft alleen mijn mobiele nummer (zeggen ze)
    Amref Flying Doctors
    Geachte heer Visser,

Wij krijgen van de ING inderdaad geen telefoonnummers van onze donateurs. Uw telefoonnummer staat ondermeer vemeld op de website zoekenbel.nl.

Maar uiteraard hebben wij uw telefoonnummer uit ons systeem verwijderd en zult u niet meer door ons gebeld worden.

Wij hebben er tevens voor gezorgd dat u geen post meer van ons krijgt. U ontvangt alleen nog 1 keer post op 11 maart. Dit konden wij helaas niet meer tegenhouden.

Wouter Boeser
    Particuliere Fondsenwerving

Ook een klacht indienen over Amref Flying Doctors?