Klacht Amslod: Spontane breuk bagadrager wordt niet gratis gemaakt

sad Niet opgelost
Peter#505

In mei 2017 een blauwe electrische fiets gekocht bij Amslod en nu is de bagagedrager waar ook de accu in zit spontaan aan beide afgebroken.
Wij hebben op de fiets 6 jaar garantie en dus een claim voor gratis reparatie ingediend en krijgen als antwoord:

- U heeft 6 jaar garantie op het frame en 2 jaar op alle elektrische en randonderdelen.
Een bagagedrager valt onder de randonderdelen.
- Wat vervelend dat dit is gebeurt ! Helaas heb ik de juiste kleur bagagedrager niet meer
op voorraad. Wat betreft de zwarte drager, wij hebben als Amslod besloten om alleen
nog maar zwarte bagagedragers te doen die ook op onze nieuwe modellen zit. Wel kan
ik de fiets ( net als het nieuwe 2019 model ) voorzien van een zwarte bagagedrager. De
kosten voor een nieuwe bagagedrager zijn €69,95 exclusief montage;

Als nog gratis repatatie van de bagage/accudrager

Amslod
    Beste Peter,

Vervelend om te lezen dat u problemen ervaart met uw e-bike. Van mijn collega's van de servicedesk heb ik begrepen dat ze u een voorstel hebben gedaan. Wij nemen de montage kosten voor onze rekening. Mocht u verder nog vragen hebben kunt u altijd even contact opnemen met onze servicedesk via 038 202 0808.

Sanne van Amslod

Peter#505
Er wordt tegen betaling van € 69,95 een andere (zwart ipv blauw) bagagedrager aangeboden. Er zit 6 jaar garantie op de fiets maar dat geldt niet voor de bagagedrager omdat volgens Amslod dit valt onder randonderdelen en daar zit 2 jaar garantie op. Onze fietsen zijn gekocht op 17-05-2017 en dus nog geen 3 jaar oud. Het is een spontane breuk aan beide zijden. Wij vinden dat dit door Amslod dient te worden opgelost zonder kosten en dan nemen wij de zwarte drager voor lief.

Ook een klacht indienen over Amslod?