Klacht Amsterdams Muntkantoor: Het AMK heeft geen duidelijk en open beleid, m.b.t. retourzendingen.

koop

Op mijn verzoek van terugbetaling van de gemaakte portokosten ad € 3,15 van het retour zenden van een ongevraagd toegezonden pakketje, kreeg ik het volgende antwoord:
(Kopie van de tekst)
Spijtig te vernemen dat de postbeamte u heeft laten betalen voor de retourzending.
De zending had u kostenloos naar ons kunnen retourneren door gebruik te maken van ons antwoordnummer.
Dit heeft u niet gedaan, en heeft ervoor gekozen de kosten op u te nemen.
Het Amsterdam MuntKantoor zal de gemaakte kosten niet vergoeden.
(Einde Kopie).
Ze stellen dus dat de postbeambte niet juist handelde. En dat ik
kosteloos gebruik had kunnen maken van een antwoordnummer.
In de regels zowel op de site als in de brief staat niets over een antwoordnummer.
Als het een brief was geweest had ik deze brief voorzien van de tekst "retour afzender". Dit heb ik ook bij het pakketje gedaan echter bij afgifte werkte dat niet.
Het AMK heeft geen duidelijk en open beleid, m.b.t. retourzendingen.

Er zijn 2 zaken die ik wil:
1e Het AMK moet zijn regels m.b.t. retourzending duidelijk vermelden.
2e Het AMK moet mij de portokosten alsnog vergoeden.

Amsterdams Muntkantoor
    Bij het Amsterdams MuntKantoor krijgt u altijd al uw zendingen 14 dagen geheel vrijblijvend op zicht.
    Gedurende deze tijd heeft u alle tijd om het product te bekijken en te bepalen of u de zending wil behouden.
    Indien de zending niet naar wens is kunt u de zending altijd retour sturen.
    Pas na het zichttermijn wordt de eventuele automatische incasso afgeschreven.De klantenservice van het Amsterdams MuntKantoor is gratis bereikbaar via 0800-474 74 74 (ma-vr 09:00-17:30)
    U kunt de klantenservice ook altijd per email bereiken: klantenservice@amsterdam-munten.nl
    Tenslotte hebben kunnen klanten van het Amsterdams MuntKantoor de gegevens online inzien op de beveiligde gedeelte van de website www.mijnAMK.nl.Er is met u contact geweest over deze klacht.
    koop
    Het z.g. voorstel tot afhandeling van mijn klacht is een herhaling. Waar het omgaat is, dat in de regels op de site klip en klaar de vermelding moet staan dat bij het retour zenden van een niet gewenst pakket het antwoordnummer gebruikt kan worden. Ook hieraan zijn kosten verbonden voor het AMK. En let wel ik had uw pakket ook kunnen houden en niet retour zenden en niet betalen (storneren). Ik kreeg uw pakket immers ongevraagd. toegezonden. Ik blijf dus bij mijn oplossing
    Amsterdams Muntkantoor
    Het Amsterdams MuntKantoor stuurt geen ongevraagde zendingen toe.
    Aan iedere zending ligt een bestelling ten grondslag.
    Dit wordt echter niet altijd door iedereen even goed gelezen.Indien een klant van het Amsterdams MuntKantoor een zending
    niet wenst te behouden, kan deze altijd binnen 14 dagen retour
    gezonden worden. Dit kan door het “Retour afzender” te zenden.
    koop
    1) Tja, als dat waar was dan..... Ik daag u uit het bewijs te leveren dat ik op de hoogte was van datgene wat ik niet goed gelezen zou hebben.
    En met bewijs bedoel ik dat u mij op mijn verzoek uw zending heeft toegezonden.
    2) Onverlet blijft het punt betreffende het ontbreken van een antwoordnummer.

koop

Ook een klacht indienen over Amsterdams Muntkantoor?