Klacht Amsterdams Muntkantoor: ongevraagde zendingen: agressieve verkooptechniek

NN33

Geachte heer/ mevrouw,

Ik heb enige tijd geleden de bevrijdingscollectie via internet besteld, via iDEAL betaald en enkele dagen later in goede orde ontvangen.

Helaas bleek deze transactie de opmaat te zijn voor toekomstige agressieve verkooptechnieken door het Amsterdams Muntkantoor. Na deze aanschaf heb ik namelijk tot driemaal toe in korte tijd een munt ontvangen waar ik niet om gevraagd heb. Bij elk van de drie zendingen zat een factuur bijgevoegd van 32.90 EUR. Ik heb geen interesse in deze munten en het Amsterdams Muntkantoor kan de munten bij mij komen ophalen; ik wens geen kosten te maken voor retournering van deze ongevraagde zendingen.

Ik heb vanwege deze ongevraagde zendingen meerdere malen telefonisch contact gezocht met het Amsterdams Muntkantoor. Steeds kreeg ik een ingesproken voicemail, dat het erg druk was en dat je een email kon sturen of een dag later (morgen) terug kon bellen. Tot op de dag van vandaag is het mij vanwege deze vermeende drukte niet gelukt om telefonisch contact te krijgen.

Inmiddels heb ik meerdere aanmaningen ontvangen en is een incassobureau ingeschakeld. Deze handelwijze is uitermate onfatsoenlijk: eerst ongevraagd munten toezenden en vervolgens telefonisch onbereikbaar zijn, zodat dit niet rechtgezet kan worden.

Tot slot is één van de drie facturen van de drie ongevraagde zendingen bij ons abusievelijk op de stapel van te betalen facturen gekomen en betaald. Op het moment van betaling had ik reeds drie ongevraagde zendingen ontvangen en hierover ook al meerdere malen geprobeerd telefonisch contact te krijgen met een medewerker van het bedrijf. Ik wens zsm terugstorting van het bedrag van 32.90 EUR op mijn rekening. Op generlei wijze betekent deze foutieve betaling instemming met de ongevraagde zendingen: er is geen rechtsgeldige overeenkomst.

Ik wil graag telefonisch contact met het Amsterdams Muntkantoor, zodat ze mij te woord kunnen staan. Ik ben pas tevreden als ik niet hoef te betalen voor deze drie ongevraagde zendingen en het Amsterdams Muntkantoor stopt met het sturen van aanmaningen en inschakelen van een incassobureau, omdat hiervoor geen enkele rechtsgrond bestaat. Er is geen overeenkomst. Ook dient de abusievelijk overgemaakte 32.90 EUR zsm door het bedrijf op mijn rekening teruggestort te worden. Daarnaast wil ik nooit meer van hen ongevraagd munten ontvangen. Het Amsterdams Muntkantoor kan de ongevraagde zendingen bij mij komen ophalen.

Amsterdams Muntkantoor is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over Amsterdams Muntkantoor?