Klacht Anderzorg: Anderzorg blijft vaag over die extra verzekering en de eigen bijdrage

B.J.C. Sieters

Betreft vergoeding volledige tandprothese, voor de basis is dat 75% eigen bijdrage 25%. Ik heb een extra tand verzekering van 250 euro bij gesloten.
Volgens mij betaal ik te veel de 250 euro zijn nergens terug te vinden.
Ik sluit een gespec. rekening van anderzorg in de aantekeningen zij van anderzorg.

Dat ze duidelijk aangeven wat de vergoeding is en waar is de 250 euro.

Anderzorg
    Goedemorgen meneer Sieters,

Ik kan me voorstellen dat u graag duidelijk wilt kunnen zien hoe de vergoeding van uw gebitsprothese in elkaar steekt. Aan de hand van de specificatie van 15-02-2020 leg ik u graag uit hoe dit zit. Die specificatie kan u zelf inzien via Mijn Anderzorg, door in te loggen met uw DigiD.

Bijvoorbeeld) P30 Volledig kunstgebit boven- en onderkaak
    Totaal: € 379,00 Vergoeding vanuit aanvullende verzekering € 71,06 En het verplicht eigen risico € 284,25.

Als ik de totale kosten van € 379,00 van de vergoeding uit de basisverzekering € 284,25 haal, kom ik op € 94,75 wat er overblijft. Van dat bedrag heeft u recht op een vergoeding van 75% tot € 250 per jaar. 75% van € 94,75 = € 71,06. Dit is ook het bedrag dat we extra hebben vergoed.

Deze rekensom kunt u met inachtneming van uw eigen risico ook toepassen op de andere bedragen. Mocht u toch nog hulp nodig hebben of meer duidelijkheid willen, laat het ons dan gerust weten.

Hartelijke groet,
    Jessica
    Anderzorg

Ook een klacht indienen over Anderzorg?