Klacht Anderzorg: Behandeling niet volledig vergoed

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 90899
Gebruiker
Martijn
Datum
8 reacties

Details

De klacht

Door een beschadiging in mijn hoornvlies had ik al een ingreep gehad die echter niet heeft geholpen. Gevolg was dat dit nu "gelaserd" moest worden. Nu door slechte communicatie tussen zorgverzekering/ziekenhuis, draai ik voor kosten op:
Vooronderzoek: 100 euro
Laserbehandeling wordt op 100 euro na vergoed.

Dus bovenop mijn eigen risico moet ik nog 200 euro betalen!! Echt schande, lekker makkelijk om achteraf te gaan wijzen dat iemand anders dit had moeten uitleggen.

Het ziekenhuis belde na de afspraak dat ik het vooronderzoek eerst in het ziekenhuis moest betalen, de factuur kon ik dan indienen bij Anderzorg. Dit vond ik vreemd en meteen gebeld met Anderzorg, de mevrouw vond het ook vreemd maar gaf aan dat ik deze gewoon kon indienen.

Paar keer gebeld met anderzorg, uiteindelijk van de afdeling klachten te horen gekregen:
De vergoeding van de behandeling is een gemiddeld bedrag wat hiervoor staat.

En daar moet je het mee doen.....

De oplossing

Geld terug.

8 reacties

  1. Auteur
    AnderZorg
    Datum
    Ik vind het vervelend om te horen dat er onduidelijke communicatie heeft plaatsgevonden. We hebben daarom ook een klacht voor u aangemaakt. Uw klacht is in behandeling genomen door onze afdeling klachtenmanagement. Op 30 december 2014 hebben zij u hiervan een bericht gestuurd.
  2. Auteur
    Martijn
    Datum
    Zoals ik al aangaf bovenstaande heb ik inderdaad een antwoord van de afdeling klachten gehad, echter nog steeds ben ik het er niet mee eens dat ik de dupe moet zijn voor een slechte communicatie en de kosten moet dragen.Bizar is het dat je verzekerd bent maar dan toch nog zelf kosten moet maken, eerst mijn eigen risico erdoorheen van 875,- (eigen keuze) en dan nog eens 200,-.
    Helemaal frustrerend is het dat ik hierover 2x gebeld heb en en 2x ervanuitgaand dat het vergoed wordt!!
  3. Auteur
    AnderZorg
    Datum
    Jammer dat u niet tevreden bent over de afhandeling van de klacht. Ik heb daarom uw reactie doorgestuurd naar de afdeling Klachten van Anderzorg. Ze gaan het opnieuw in behandeling nemen. U ontvangt hier zo snel mogelijk een reactie op.
  4. Auteur
    Martijn
    Datum
    Ik wacht het af, de uitkomst zal ik uiteraard hier laten weten!
  5. Auteur
    Martijn
    Datum
    Snel een brief gekregen, echter hierin staat een grote samenvatting dus geen oplossing!!
    Het probleem gaat mij om 2x gebeld voor de kosten vooronderzoek, waarin "toegezegd" dat deze ingediend wordt en dan uiteindelijk afwijzen. Achteraf wordt gezegd dat de medewerkers dit meteen hadden moeten zeggen/ weten.
    2e is dat ik inderdaad een brief heb gehad voor 1400 euro vergoeding vanuit anderzorg, en dat ik dan een rekening krijg van het lasercentrum van 1500 euro.
  6. Auteur
    Martijn
    Datum
    Het probleem is dus dat het ziekenhuis een aanvraag doet, waarna ik een brief krijg van anderzorg met de vergoeding terwijl ik niet weet wat het zou moeten kosten. Bij de 1e ingreep heb ik helemaal geen brief of iets gehad over kosten!!Anderzorg had mij moeten laten weten dat de vergoeding niet volledig zou zijn, en dat had meteen gedaan kunnen worden bij brief die ik had ontvangen. Tevens klopt het niet dat anderzorg de factuur van het lasercentrum heeft betaald, dat is via mij gegaan!!
  7. Auteur
    AnderZorg
    Datum
    Goedemorgen, Ik heb contact gehad met onze afdeling Klachtenmanagement. We blijven bij ons genomen besluit. U kunt zich eventueel wenden tot SKGZ. Met vriendelijke groet,
    Jeannette Nijdam
    Anderzorg
  8. Auteur
    Martijn
    Datum
    Geen tevreden klant geweest van Anderzorg een klacht wordt in mijn ogen niet serieus genomen. Voor mij GEEN Anderzorg meer!!!!!!!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Martijn
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Anderzorg?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen