Opgelost door Anderzorg: Gesprek fysiotherapeut is geen behandeling.

Leo

Bij AZ Jong krijg je 9 behandelingen vergoed. Door AZ wordt het 1e gesprek ook als behandeling gezien. Dan heb je dus nog maar 8 behandelingen over. Er wordt in de algemene uitleg en de verzekeringsvoorwaarden gesproken over het vergoeden van een behandeling. Ook worden 2 voorbeelden genoemd op de website van AZ, waaruit ook blijkt dat behandelingen worden vergoed. Zo denkt de fysiotherapeut bij Bram dat de klachten met 7 behandelingen verbeterd moeten zijn. Bram krijgt deze vergoed. Uit dit voorbeeld blijkt dat in dit geval als behandeling een daadwerkelijke behandeling wordt aangemerkt door de fysiotherapeut en niet een gesprek over de klacht. De klachten zullen immers niet verbeteren met het voeren van een gesprek. Omdat niet over apart gedeclareerde bedragen voor Screening wordt gesproken is het logisch dat de Screening onderdeel uitmaakt van een een behandeling. Dat hiervoor een apart bedrag wordt gedeclareerd doet hier verder niets aan af.

Door het aanmerken van een gesprek als behandeling heb ik twee echte behandelingen niet vergoed gekregen in 2013. Ik wil dat alsnog vergoeding plaats vindt van deze twee echte behandelingen en dat een Screening niet als aparte behandeling wordt aangemerkt maar als onderdeel van een behandeling.

AnderZorg
    Beste, ik begrijp dat u niet tevreden bent met de afwijzing van de behandelingen. Ik heb gebeld met onze afdeling klachtenmanagement en zij nemen uw klacht in behandeling. U ontvangt van hen binnen 3 weken bericht over uw klacht. Met vriendelijke groet,
    Marielle Korver
    Anderzorg
    Leo
    Ik heb contact gehad met de afdeling klachtenmanagement en heb alsnog de twee echte behandelingen vergoed gekregen.

Ook een klacht indienen over Anderzorg?