Klacht Anderzorg: Ik heb eur 1055 zorgtoeslag verloren vanwege Anderzorg.

White3

In November 2018 heb ik voor zorg Toeslag voor 2018 en 2019 aangevraagd bij het belastingkantoor. Dit was om te helpen betalen voor een achterstand die ik had met Anderzorg voor 2018 die ik sinds oktober 2018 had betaald en om de premies te betalen voor 2019. Toen ik op de website van het belastingkantoor zag dat ik in aanmerking kwam voor een totaal van eur 1139 voor 2018 en eur 94 per maand nam ik contact op met Anderzorg en adviseerde hen dat ik hun premies direct opnieuw wilde gaan betalen in 2019 zij contacteerden LAVG (hun verzamelaar) aan wie ik de achterstand had betaald sinds begin oktober. LAVG zei dat ik in november te laat had betaald en daarom was de betalsregeling geannuleerd. Ik was hier echter niet van op de hoogte en had sindsdien tijdig betaald. Anderzorg zei dat ze de overeenkomst met LAVG op dezelfde dag hadden heropend. Vreemd genoeg ontving ik de volgende dag echter de eerste brief van LAVG waarin stond dat de overeenkomst was geannuleerd door een laat betaaling in November. Ze hadden de brief duidelijk gepost nadat de overeenkomst om maandelijks terug te betalen naar verluidt door Anderzorg was heroverwogen om te impliceren dat het intussen was geannuleerd.

Ik zag toen dat mijn zorgtoeslag van het belastingkantoor rechtstreeks aan CAK was betaald, dus nam ik contact op met het CJIB de (verzamelaar voor CAK) die me onder de omstandigheden adviseerden Anderzorg te vragen om een bevestiging van een teruwerkende kracht afgemeld (bijv. ) dan zou het CJIB me het geld terugbetalen. Toen ik Anderzorg vroeg om dit te doen, wachtten ze vervolgens nog twee weken, ondanks mijn verzoeken om ze te verwerken en adviseerden ze uiteindelijk het CJIB eind december nog steeds niet mee te werken en in plaats daarvan aan het CAK doorgegeven dat ik per 1 januari gebogen afgemel als wanbetaler. Ik vroeg Anderzorg of ze dit zouden omdraaien en hun excuses waren 1. Ik betaalde de Achterstand termijn te laat in november en de overeenkomst was geannuleerd (hoewel ik het sindsdien bleef betalen en niet was geïnformeerd dat de overeenkomst was geannuleerd tot Anderzorg totdat anderzorg erbij betrokken raakte) en 2, dat ik hoe dan ook de maandelijkse termijnen moest betalen. Wat geen zin heeft omdat ik ze in 2019 opnieuw zou moeten betalen en altijd voldeed aan een overeenkomst met LAVG door ook maandelijks de acterstand te betalen.

Hierdoor ontvang ik slechts eur 180 van cjib, dus ik heb een tekort van eur 1055.

Ik wil dat Anderzorg CJIB adviseert (zoals ze oorspronkelijk hadden moeten doen) om een bevestiging van een teruwerkende kracht afgemeld (bijv. Vanaf 1 oktober 2019). Volgens CJIB had Anderzorg dit gedaan en hadden ze me de zorgtoeslag terug kunnen betalen. Anders betaal ik het twee keer, omdat ik al overeenkomsten heb om de Achterstand terug te betalen (wat ik heb gedaan) en om nieuwe maandelijkse termijnen te betalen vanaf januari 2019.

Anderzorg is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

White3
    Ik had moeten zeggen dat ik wil dat Anderzorg advies geeft aan het CJIB (zoals ze oorspronkelijk hadden moeten doen) te vragen om een bevestiging van een teruwerkende kracht afgemeld (bijv. Vanaf 1 oktober 2018 en niet 2019).
    White3
    Nu heb ik een brief ontvangen van AGIN om te adviseren dat ze beslag hebben gelegd op mijn uitkeering omdat er vanaf 2018 van een eur 300+ aan CAK een uitstaand bedrag is. Dit bedrag is wederom het gevolg van het feit dat Anderzorg CAK / CJIB niet heeft geïnformeerd dat ik een betalsregeling had met LAVG om de achterstand van Anderzorg vanaf oktober 2018 te betalen en dat elke premie werd betaald.

White3
Helemaal niets is gebeuren of opgelost.

Ook een klacht indienen over Anderzorg?