Klacht AnderZorg: Zorgkosten niet vergoed!

Jan V

Inspuiten van spataderen wordt blijkbaar vanaf 2012 niet meer vergoed vanuit het basispakket of aanvullende verzekering. Wij zijn hier door Anderzorg niet over geinformeerd. Nu is er in de 1e week van 2014 een factuur van ruim € 900,- van het ziekenhuis op de mat gevallen die betrekking heeft op behandelingen in Maart en November 2012! Ik ben van mening dat Anderzorg de zorgplicht heeft mensen tijdig op de hoogte te stellen van veranderingen in de polis, zeker als het om behandelingen gaat die tot 2012 gewoon vergoed werden.

De door het ziekenhuis gefactureerde zorgkosten dienen alsnog door Anderzorg vergoed te worden.

Beste,
    Flebologie valt onder de dekking van de Basisverzekering wanneer het gaat om een medische indicatie. Ik zou graag eens willen bellen met u om na te gaan waarom u deze nota heeft ontvangen. Wilt u uw telefoonnummer naar mij mailen en refereren aan dit bericht? social@anderzorg.nlMet vriendelijke groet,
    Marielle Korver
    Anderzorg
    Jan V
    Gebeld met Rivas dat facturen door Anderzorg betaald zijn, maar kreeg te horen dat die betalingen deze maand weer gecrediteerd zijn!
    AnderZorg
    Betse, zoals net telefonisch besproken zoek ik voor u uit wat er aan de hand is en bel ik u zo spoedig mogelijk terug. Met vriendelijke groet, Marielle Korver Anderzorg
    Jan V
    Volgens mevr. Korver heeft Rivas de facturen eerst zonder medische indicatie ingediend, vervolgens heeft Anderzorg betaald.
    Later heeft Rivas de betaling gecrediteerd, de indicatie geclassificeerd als cosmetisch en vervolgens de factuur naar klager gestuurd. Het lijkt erop dat genoemde facturen pas later een cosmetische indicatie hebben gekregen, waarvan ondergetekende wellicht de dupe zal worden. Mevr. Korver gaat proberen een oplossing te vinden.
    AnderZorg
    Beste, uw klacht heb ik doorgezet naar onze klachtenafdeling. Zij nemen dit in behandeling en u ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie. Met vriendelijke groet, Marielle Korver Menzis
    Jan V
    Anderzorg betaald niet omdat het ziekenhuis (achteraf) de indicatie heeft gewijzigd naar cosmetisch en verwijzen ons dus naar Rivas. IWij zijn van mening dat Anderzorg nooit aan ons heeft doorgegeven dat er uberhaupt sprake kon zijn van een cosmedische indicatie. Anderzorg is dus duidelijk mede schuldig aan deze situatie. Als de reactie van Rivas ook negatief blijkt te zijn ga ik mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen!
    Jan V
    Heb inmiddels een specificatie ontvangen van zorgkosten gemaakt in 2013 die door mij betaald dienen te worden. Tot zover geen probleem, maar tot mijn verbazing stond er op de specificatie ook nog een verrekening van een behandeling van 19-07-2012!
    gaarne reactie.
    AnderZorg
    Beste, ik zie dat er een nota van het huisartsenlaboratoria is gedeclareerd voor u op 19-07-2013. Deze kosten worden vergoed vanuit de Basisverzekering en vallen onder het verplicht eigen risico. Met vriendelijke groet, Marielle Korver Anderzorg
    Jan V
    Je hebt niet goed gekeken, op de specificatie van 25-01-2014 staat op de 2e regel wel degelijk 19-7-2012! In Juli 2013 heb ik geen zorgkosten gehad.
    AnderZorg
    Beste, het gaat inderdaad om een laboratoriumonderzoek dat in juli 2012 heeft plaatsgevonden. De kosten vallen onder het eigen risico van 2012. Met de kosten voor het onderzoek van juli 2012 heb je van het eigen risico van 2012 nu EUR 33,65 verbruikt. Van dat eigen risico staat er nog EUR 186,35 open. We brengen de kosten nu in januari 2014 bij jou voor het eerst in rekening. We hebben even gewacht met het versturen van de nota totdat het totaal aan openstaande zorgkosten wat hoger was geworden. Om de administratiekosten laag te houden start Anderzorg pas een betaaltraject als de zorgkosten boven een bepaald drempelbedrag uitkomen. Hiermee kunnen we elk jaar ook weer een zo voordelig mogelijke premie aanbieden. Je kunt op MijnAnderzorg de verdere specificaties van de declaratie inzien: https://applicaties.anderzorg.nl/login/ Met vriendelijke groet, Flip Paddenburg Anderzorg