Opgelost door Anijss juwelier: Geen kostenloze reparatie na eerdere reparatie en 2 weken dragen ring

# 20432
Anoniem

Na de aankoop van een gouden ring blijkt na 3 dagen een steentje uit de ring gevallen te zijn. Terug naar de winkel en de juwelier heeft hem gemaakt. Na 2 weken valt hetvolgende steentje uit de ring. Weer terug , na een week belt de juwelier dat de ring niet kostenloos gemaakt wordt omdat de ring beschadigd is. In de winkel wordt duidelijk dat inderdaad de ring zwaar beschadigd is en dit wordt aan het dragen van de ring geweten? De reparatie gaat dus ook niet door ondanks dat ik hem op de rechten als verkoper heb gewezen (burgerwetboek 7 art 18/21).
Na het verzenden van een aangetekende brief nog steeds geen antwoord.

Anijss juwelier in de Hoofddorp wil wel verkopen maar geen service leveren.

De reparatie dient kostenloos te worden uitgevoerd of het geld terug

Anoniem
    Anijss heeft inmiddels, na een aangetekende brief conform de wetgeving de ring gemaakt naar tevredenheid . De eigenaar heeft toegezegd zijn klanten nauwkeuriger te bedienen.
    Anijss juwelier
    Geachte heer de wit,De ring heeft u de 2e keer beschadigd terug gebracht.
    Er is gewoon ruw ermee omgegaan.Ik had geen brief terug gestuurd, omdat ik u gebeld had. En de ring was uiteindelijk gemaakt.
    En op sieraden kunnen wij geen garantie geven, omdat wij zelf geen garantie krijgen van het bedrijf van waar het ingekocht wordt, en dat wordt duidelijk gezegd tijdens de verkoop.De eerste keer dat er een nieuwe steen in is gezet was als service gedaan. Dus het is niet willen verkopen maar geen service leveren.Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Mvg,Alsudi
    Anoniem
    De klacht is uiteindelijk goed opgelost . Het argument dat er ruw mee om is gegaan is onzin. Mijn vrouw draagt de ring inmiddels een veelvoud van de tijd waarin de klachten ontstonden en dit zonder nieuwe problemen en of beschadigingen. Ik denk veel meer dat de ring beschadigd na de eerste reparatie.
    Het is jammer dat ik zoveel moeite moet doen om mijn recht te halen en adviseer de juwelier dan ook om verdere klanten subliem te helpen in plaats van negatieve reclame te halen

Anoniem

Ook een klacht indienen over Anijss juwelier?