Klacht ANWB: ANWB speelt spelletjes ,gaat er van uit dat een advocaat je meer gaat kosten dan de oplossing

erik1358

Op vakantie gaat mijn auto stuk in Kroatië (18 jul), Lokale garage meld turbo gerelateerde schade. Anwb vraagt om second opinion in andere garage, auto wordt opgehaald.

Na meer als een week niets gehoord te hebben, zelf contact gezocht met ANWB ,die mij vertelde nog niets vernomen te hebben.

Twee dagen later zelfde conclusie garage 2 als nummer 1
Echter tweemaal zo duur om te repareren.

Auto wordt enkele dagen later terug geleverd bij garage 1 die er inmiddels achter komt dat auto niet binnen onze vakantie gerepareerd kan worden.

Auto wordt gerepatrieerd op 3 aug door Logistics vervoerder van de ANWB. Melding op 14 aug dat auto geladen zou zijn ? .Melding op 21 aug dat voertuig op eindbestemming geleverd is.

Contact met ANWB waar het voertuig is ,zeer zeker niet geleverd bij mijn dealer.

Dag later wordt nogmaals bevestigd dat de auto wel geleverd is.
Weer contact met ANWB dat auto er niet is.
Een dag later wordt ik gebeld dat auto bovenwater is gekomen bij een hub in Nederland.
Veel excuses, auto zou nu 2 dagen later geleverd worden bij dealer die nu voor de tweede keer tijd vrij maakte om de Turbo te repareren.

2 dagen later geen auto. weer gebeld ! .
Inmiddels de vierde persoon bij de ANWB die zich met de zaak bezighoud .
Na ruim een uur kan ik de dame in kwestie ervan overtuigen dat er iets serieus fout zit ,en vraag haar of er iets met de auto is gebeurd.
Zij meld mij later op de dag dat dit niet het geval is en dat de auto waarschijnlijk de volgende week geleverd gaat worden.?

De auto word geleverd op vrijdag middag bij mijn dealer.!!!!!!!!!
Dealer neemt contact met mij op en vraagt mij zo spoedig mogelijk langs te komen omdat er meer problemen met de auto zijn.?

Na inspectie blijkt de complete linker aandrijfas afgebroken te zijn in de totaal vernielde versnellingsbak.

Na uitgebreid met de ANWB hier over geruzied te hebben sturen ze na ruim 10 dagen een expert.
Gelukkig wordt de schade erkend.
De rapportage laat nog even op zicht wachten.
Schade volgens opgave Volvo dealer 6473 euro incl arbeid en btw
dit is inclusief een gebruikte gereviseerde automaat versnellingsbak.

Echter volgens taxateur en de ANWB moet de auto maar gerepareerd worden met een sloop versnellingsbak van de zelfde leeftijd als de auto .

Men bied aan om 2287 ex btw te vergoeden.

Zelfs na uitgebreide communicatie met de afdeling schade transport en de klachten afdeling blijft men bij het besluit de schade niet te vergoeden.

Het openbaar maken dat de ANWB dit soort praktijken er op na houd, en zelfs na erkenning van de schuld en het weken zoekmaken van een voertuig de werkelijke schade niet wilt vergoeden.

Uiteraard het voldoen van de schade en gevolgschade

Wij vinden dat ANWB hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over ANWB?