Klacht ANWB: HORROR vakantie dankzij ANWB

Lennard

In Oostenrijk kregen we autopech, binnen 2 uur is dit via de ANWB verholpen.

Ruim 500 km verder zijn we aangekomen in Kroatië. Hier begon onze lang verwachte/welverdiende vakantie of toch niet?
De volgende ochtend hadden we exact hetzelfde probleem. De auto werd afgesleept naar een (door de ANWB gekozen) garage. Na 3 dagen wachten op een diagnose bleek het de distributie ketting te zijn. Na de vervanging is er echter nog steeds niks verandert. Dan maar de elektronica vervangen. Nee hielp ook niks. Dan proberen we er maar een nieuwe oliepomp in te zetten zonder te overleggen met de klant. €800,- euro vakantiegeld armer en nog steeds de auto stuk. Dat terwijl in Nederland de auto nog een volledige beurt heeft gehad. Er bleek ineens een stuk plastic in de oliepomp terecht te zijn gekomen. Schijnbaar bij het vervangen van de oude ketting.
Vaak bij de garage gezeten omdat er werd gezegd de auto is klaar en dan bleek er op het laatste moment toch weer wat gevonden te zijn. Wij hebben onze vakantie dagen meer bij de garage gezeten als bij het zwembad. Wij werden wantrouwig en dat vond de ANWB wel logisch. Alleen vond de ANWB het niet nodig om de auto naar een andere garage te brengen, zelfs niet na 66 belletjes en notities in het dossier (na 6 dagen).

Wij willen naar huis!!
Vervroegd, vanwege het zeer slechte weer dat op komst was. Maar hier dacht de ANWB anders over. volgens de ANWB moesten wij ons aan onze reisdatum vasthouden en mochten we niet weg uit Kroatië. We waren letterlijk gekidnapt door de ANWB, waardoor we angstige momenten beleefd hebben in onze tent door het hevige noodweer. Wanhopig vaak gebeld om toch een internationale auto te krijgen zodat we naar huis konden gaan. Het welbekende zinnetje kregen we steeds te horen: we bellen u zo terug! Maar nee! Waarschijnlijk is het ze te duur om ons te bellen en moesten we zelf het initiatief nemen. 's morgens om 8 uur stonden we klaar bij de receptie met onze ingepakte tent en benodigdheden. Een internationale auto was onderweg. Of toch niet?! Om half 17.30 uur konden we pas weg want een internationale auto was toch wel erg duur (€1200,- euro) vond de ANWB en wij moesten maar even wachten tot ze iets goedkoper's hadden gevonden. Oke, daar betaal je dan 10 jaar lang ruim 140 euro in het jaar voor.
Uiteindelijk 5 dagen eerder naar huis omdat onze vakantie vergald is en daar werk je dan een jaar hard voor. Nu nog steeds zonder auto, de ANWB doet alsof hun neus bloed en trekt de handen er van af.

* Vergoeden van de reparatie kosten die onnodig waren.
*Telefoonkosten vergoeding
*Vergoeding van het vergallen van onze vakantie.

Zoek hen op Twitter of Facebook om je klacht met hen te delen.