Klacht ANWB: ik moet betalen voor een defect product

PaulusBarnabas

Zomer 2013: in Noorwegen blijkt de camper een kapotte startmotor te hebben. Via de ANWB wordt een nieuwe starter ingevlogen, en door een (dure) garage ter plaatse gemonteerd.
Drie dagen werkt hij goed en dan... weer panne. Terg naar de garage, die constateert dat verder alles in orde is maar de startmotor niet.
Een nare en moeizame vakantie gehad (voortdurend op een steile helling kamperen om weer weg te kunnen rijden).
Terug in NL laat ik weer een nieuwe starter monteren - die is het verder prima blijven doen. De motor van de ANWB heb ik met de nodige toelichting terugbezorgd, de rekening wil ik uiteraard niet betalen.
De ANWB heeft de starter laten onderzoeken; conclusie: de motor is kapotgegaan omdat ik er vele uren lang achter elkaar mee heb gestart. Dat is gewoon niet waar, een aantal partijen kunnen getuigen dat de motor prima en snel aansloeg.
Wat ik ook (aangetekend) schrijf of mail, de ANWB reageert nergens op; ik krijg alleen telkens nieuwe aanmaningen. Een nachtmerrie!

De ANWB crediteert het bedrag, en biedt excuses aan voor de overlast en de verpeste vakantie.

Wij vinden dat ANWB hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

PaulusBarnabas
    Zoals in elk stadium van deze afwikkeling heeft ANWB totaal niets van zich laten horen, is op geen enkele brief ingegaan, toont geen interesse om er op fatsoenlijke wijze uit te komen. Nu maar afwachten tot ze een proces beginnen - en hopen dat dat niet aan beide zijden een veelvoud gaat kosten.

PaulusBarnabas

Ook een klacht indienen over ANWB?