Klacht ANWB: ik moet betalen voor een defect product

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 93063
Gebruiker
PaulusBarnabas
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Zomer 2013: in Noorwegen blijkt de camper een kapotte startmotor te hebben. Via de ANWB wordt een nieuwe starter ingevlogen, en door een (dure) garage ter plaatse gemonteerd.
Drie dagen werkt hij goed en dan... weer panne. Terg naar de garage, die constateert dat verder alles in orde is maar de startmotor niet.
Een nare en moeizame vakantie gehad (voortdurend op een steile helling kamperen om weer weg te kunnen rijden).
Terug in NL laat ik weer een nieuwe starter monteren - die is het verder prima blijven doen. De motor van de ANWB heb ik met de nodige toelichting terugbezorgd, de rekening wil ik uiteraard niet betalen.
De ANWB heeft de starter laten onderzoeken; conclusie: de motor is kapotgegaan omdat ik er vele uren lang achter elkaar mee heb gestart. Dat is gewoon niet waar, een aantal partijen kunnen getuigen dat de motor prima en snel aansloeg.
Wat ik ook (aangetekend) schrijf of mail, de ANWB reageert nergens op; ik krijg alleen telkens nieuwe aanmaningen. Een nachtmerrie!

De oplossing

De ANWB crediteert het bedrag, en biedt excuses aan voor de overlast en de verpeste vakantie.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat ANWB hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    PaulusBarnabas
    Datum
    Zoals in elk stadium van deze afwikkeling heeft ANWB totaal niets van zich laten horen, is op geen enkele brief ingegaan, toont geen interesse om er op fatsoenlijke wijze uit te komen. Nu maar afwachten tot ze een proces beginnen - en hopen dat dat niet aan beide zijden een veelvoud gaat kosten.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
PaulusBarnabas
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over ANWB?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen