Klacht ANWB: Onredelijk bij betalingachterstand

Klachtnummer
# 300555
Gebruiker
Sabine Stam
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Ik ben al 7 jaar lid van de ANWB en heb tot nu altijd op tijd betaald. Prima, nooit klachten gehad. Nu ben ik afgelopen jaar verhuisd en ben kennelijk mijn adres vergeten te wijzigen. Hier denk je ook niet zo snel aan omdat de anwb maar 1x in het jaar een brief stuurt, namelijk de rekening. Die sturen ze dan vlak voor sinterklaas en de kerst, een best drukke periode als je zoals ik kinderen hebt en net verhuisd. Die is dus blijven liggen want omdat het adres niet meer klopte had ik dus alleen de email met factuur en geen brief.
Nu kreeg ik ineens eind maart een brief van het bij sommige bekende TKB, het incassobureau van de ANWB. Ik had alle herinneringen gemist en werd mu gesommeerd het bedrag met een verhoging van bijna 50% te betalen. Ik heb mijn situatie uitgelegd maar krijg simpelweg te horen dat ze er weinig mee kunnen. Vervolgens de ANWB gebeld en gevraagd aan de dame aan de telefoon waarom de ANWB dan alleen maar brieven stuurt en niet ook eens belt om te vragen of het mijn aandacht is ontglipt. Deze dame aan de telefoon vond het echter alleen maar mijn eigen stomme schuld en vond het nodig om namens de ANWB te verkondigen dat ze geen tijd hadden om al die mensen maar te bellen. Sorry? Krijg ik nu gewoon doodleuk te horen dat de ANWB niet bereid is mensen te bellen omdat dat teveel moeite is .Waarom is dat dan zo Ik ben zeker niet de enige die door een vergeten adreswijziging nooit de herinnering heeft gekregen. Kan de ANWB dan niet de herinnering OOK mailen .Dan was de rekening echt wel betaald hoor.De reclame mailen ze ook steeds erg trouw. Maar nee, mevrouw aan de telefoon vertelde doodleuk dat ZIJ WEL haar administratie op orde heeft. Oftewel, ik niet en moet nu maar op de blaren zitten.
7 jaar ben ik lid en altijd op tijd betaald behalve nu. Maar einde van het jaar gaat de ANWB er gewoon uit. Ik wens niet op zo een manier te woord gestaan te worden en als soort van klein kind toegesproken te worden. En de ANWB toont toch dat er qua betaling geen rekening gehouden wordt met menselijke foutjes zoals iets vergeten. Dan gun ik zo een bedrijf mijn geld niet meer.

Gewenste oplossing

ik wil de originele factuur betalen zonder verhoging en misschien dat de ANWB zelf ook meer stappen onderneemt om contact te zoeken bij een betalingsachterstand

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat ANWB hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over ANWB?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen