Klacht ANWB: Premie wegenwacht niet terugbetaald!

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 98645
Gebruiker
Wim Stal
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Geachte heer/mevrouw,
Op 29 januari jl. is mij een nieuwe auto afgeleverd waarvoor ik mobiliteitsgarantie krijg zodat ik geen wegenwachtservice meer nodig heb.
Mijn autoverzekering heb ik kunnen stopzetten waarbij de premie tot 1 december 2015 op mijn rekening teruggestort wordt.
De wegenwacht is eigenlijk ook een vorm van verzekeren, maar de ANWB zegt bij monde van “Jasmin” dat deze service pas per 1 januari 2016 stopgezet wordt, omdat opzegging alleen per 15 november kan.
Ik voel me bestolen door de ANWB. Ik kan immers bewijzen dat ik niet slechts voor een periode wil opschorten, maar dat ik nu mobiliteitsgarantie geniet. Er is eigenlijk sprake van overmacht.
Ik vind dat de ANWB door deze handelwijze zeer klantonvriendelijk te werk gaat.
Ik verzoek u de wegenwachtpremie terug te storten ofwel op te schorten en de onverschuldigde premie in vermindering te brengen op mijn contributie per 15 november 2015.
Hoogachtend,
Wim Stal



De oplossing

Ik verzoek u de wegenwachtpremie terug te storten ofwel op te schorten en de onverschuldigde premie in vermindering te brengen op mijn contributie per 15 november 2015.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat ANWB hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    Wim Stal
    Datum
    De ANWB beroept zich op het reglement, maar dit vind ik maar een zwak argument. Mijn argumenten tegen het niet restitueren van wegenwachtpremie zijn sterker. Ik betaal nu premie voor niet geleverde diensten als de dekking onmiddellijk stopt. Een reguliere autoverzekering stopt bij verkoop van de auto. De ANWB wijkt hiermee af.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Wim Stal
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over ANWB?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen