Klacht ANWB: Sokken zijn geen kleding? Misleidende reclame ANWB

MvD

De ANWB heeft de actie alle kleding en accessoires van Human Nature 1+1 gratis. Uitgezonderd zijn thermo-, regenkleding en jassen, aldus de reclame: http://imageshack.com/a/img537/633/g29GEP.jpg. Blijkbaar vallen sokken daar niet onder, want de korting wordt niet verrekend in het winkelmandje. Na contact op te hebben genomen met de klantenservice was de letterlijke reactie: "De aktie 1+1 gratis is van toepassing op de Human Nature kleding en accessoires, echter niet op de zgn footwear." Op mijn vraag sinds wanneer sokken geen kleding meer zijn en het vriendelijke verzoek alsnog de korting toe te passen, was het antwoord: "Wij kunnen u helaas niet tegemoet komen in het toepassen van de korting, de footwear is niet opgenomen in de actie 1+1 Excuses voor de ontstane verwarring in deze." Deze reactie van de ANWB verbaast me en mist iedere vorm van gemeend klantgericht handelen. Indien sokken niet onder de actie vielen had dit duidelijk aangegeven moeten staan bij als uitzondering.

Het zou de ANWB sieren als ze 1) erkennen dat de sokken gezien de reclame-uiting, het feit dat sokken in de ANWB webwinkel onder 'kleding' staan gesorteerd en de letterlijke uitleg van 'kleding' volgens de Van Dale, onder de aanbieding vallen en 2) mij alsnog de gelegenheid bieden om een tweede paar sokken gratis te krijgen bij de volgende bestelling.

Wij vinden dat ANWB hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over ANWB?