Opgelost door AON: Verplichte CyberHulpdekking in lopende inboedelverzekering

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 546623
Gebruiker
A.A.M. Gall
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik heb al een groot aantal jaren een Inboedelverzekering bIj AON/IAK. Per brief werd ik 31 mei verrast met de mededeling dat vanaf 1 augustus (en voor de vervaldatum) CyberHulpdekking standaard onderdeel gaat uitmaken van mijn inboedelverzekering, waarvoor een premieverhoging plaatsvindt van ca. 3,5%.

Ik maak hier ernstig bezwaar tegen.
Ik voel geen enkele behoefte aan een CyberHulpdekking. Bovendien vind ik dat een dergelijke verzekering niet thuishoort in een inboedelverzekering.
Ik neem aan dat er mogelijk behoefte aanwezig is bij een aantal verzekeringnemers voor CyberHulpdekking, maar dat dit verplicht wordt gesteld bij een lopende inboedelverzekering kan ik niet billijken.
Zo ontstaat het beeld dat deze CyberHulpdekking slechts een verkapte premieverhoging is van de inboedelverzekering.
Ik wens daarom mijn inboedelverzekering te verlengen per vervaldatum maar zonder de CyberHulpdekking en tegen het oude (eventueel geïndexeerde) tarief.
Ik heb mijn mening kenbaar gemaakt aan de klantenservice van AON/IAK en ben ook daarover teruggebeld. Mogelijk ben ik niet de enige die bezwaar heeft aangetekend.

De oplossing

CyberHulpdekking loskoppelen van de inboedelverzekering en daarvoor een aparte verzekering introduceren.

1 reactie

  1. Auteur
    AON
    Datum
    Geachte heer Gall,

    Hartelijk dank voor uw bericht. De klachtenafdeling van Aon gaat uw klacht in behandeling nemen. U ontvangt uiterlijk binnen 15 dagen een inhoudelijke reactie.

    Met vriendelijke groet,
    Annemarie Klaassen
    Manager Claims & Complaint Aon

Uiteindelijke oplossing

Auteur
A.A.M. Gall
Datum
Uiteindelijke oplossing
Een jaar korting op de premie gelijk aan de premieverhoging vanwege toevoeging CyberHulp. Blijf het niet eens met verplichte toevoeging CyberHulpdekking met extra kosten.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over AON?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen