Opgelost door AON: Verplichte CyberHulpdekking in lopende inboedelverzekering

content Opgelost
A.A.M. Gall

Ik heb al een groot aantal jaren een Inboedelverzekering bIj AON/IAK. Per brief werd ik 31 mei verrast met de mededeling dat vanaf 1 augustus (en voor de vervaldatum) CyberHulpdekking standaard onderdeel gaat uitmaken van mijn inboedelverzekering, waarvoor een premieverhoging plaatsvindt van ca. 3,5%.

Ik maak hier ernstig bezwaar tegen.
Ik voel geen enkele behoefte aan een CyberHulpdekking. Bovendien vind ik dat een dergelijke verzekering niet thuishoort in een inboedelverzekering.
Ik neem aan dat er mogelijk behoefte aanwezig is bij een aantal verzekeringnemers voor CyberHulpdekking, maar dat dit verplicht wordt gesteld bij een lopende inboedelverzekering kan ik niet billijken.
Zo ontstaat het beeld dat deze CyberHulpdekking slechts een verkapte premieverhoging is van de inboedelverzekering.
Ik wens daarom mijn inboedelverzekering te verlengen per vervaldatum maar zonder de CyberHulpdekking en tegen het oude (eventueel geïndexeerde) tarief.
Ik heb mijn mening kenbaar gemaakt aan de klantenservice van AON/IAK en ben ook daarover teruggebeld. Mogelijk ben ik niet de enige die bezwaar heeft aangetekend.

CyberHulpdekking loskoppelen van de inboedelverzekering en daarvoor een aparte verzekering introduceren.

AON
    Geachte heer Gall,

Hartelijk dank voor uw bericht. De klachtenafdeling van Aon gaat uw klacht in behandeling nemen. U ontvangt uiterlijk binnen 15 dagen een inhoudelijke reactie.

Annemarie Klaassen
    Manager Claims & Complaint Aon

A.A.M. Gall
Een jaar korting op de premie gelijk aan de premieverhoging vanwege toevoeging CyberHulp. Blijf het niet eens met verplichte toevoeging CyberHulpdekking met extra kosten.

Ook een klacht indienen over AON?