Klacht AON: Woekerpraktijken met een verzekeringsproduct

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 573539
Gebruiker
H. de Boer
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Bij controle van mijn verzekeringen is mij gebleken dat uw product ~ 400% duurder is als een vergelijkbaar product van de concurrentie (voor een pand met een WOZ van 450.000 euro). Met name gedurende de afgelopen twee jaar is uw product zonder aanwijsbare oorzaak onevenredig in prijs gestegen (bijna verdubbeld). Ik heb de afgelopen twee jaar veel te veel betaald voor een eenvoudige opstal verzekering.

Gewenste oplossing

Restitutie van de buitenproportioneel teveel betaalde premie vanaf 24-07-2019. In dat jaar, bij de transitie van IAK naar AON vond een premieverhoging plaats van 33% (!), op 23-07-2020 nog een keer een premieverhoging van 25% en op 23-07-2021 nog een keer een premieverhoging van 7,8%. Dit terwijl andere maatschappijen over een zelfde tijdvak een premieverhoging van tussen de 4 - 5 % aanhielden
Geboden oplossing
Klacht is tegen mijn zin, en NIET door mij, afgesloten. AON heeft geen contact opgenomen. AON heeft geen oplossing gegeven. AON heeft alleen te kennen gegeven (via e-mail) dat ze de klacht willen afsluiten.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

2 reacties

  1. Auteur
    AON
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Hartelijk dank voor uw klacht.
    Wij zullen privé contact met u opnemen om uw klacht te bespreken.
    Met vriendelijke groet,
    Claims & Complaints Aon
  2. Auteur
    AON
    Datum
    Geachte familie de Boer,
    Er is een reactie onderweg naar u via de post gezien wij geen e-mailadres van u hebben. U kunt de reactie deze week verwachten op uw adres.
    Met vriendelijke groet,
    Claims & Complaints Aon

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over AON?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen