Klacht APK Centraal: Afgesproken reparatie bedrag wordt niet nagekomen!!!

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 71026
Gebruiker
Beck
Datum
9 reacties

Details

De klacht

6 weken geleden maakte ik bij dit bedrijf de afspraak om mijn tank te vervangen.
Dit kon voor €250,=, het werd dan wel een imitatie tank.
Na 4 weken heen en weer gebel bleek dat voor mijn auto alleen een originele tank te leveren was en dat dit duurder zou worden.
De eigenaar van APKCentraal gaf aan dat hij de reparatie nu voor €300,= kon doen.
Ik heb hiermee ingestemd omdat ik vaste klant ben en er van uit ging dat een afspraak een afspraak was.
Op de originele tank heb ik vervolgens ook nog 2 weken moeten wachten omdat APKCentraal vergeten was om de tank te bestellen.
Na de reparatie werd mij een rekening van €318,23 gepresenteerd.
Ik heb aangegeven dat dit niet de afspraak was! Op dat moment werd Hans (eigenaar van APKCentraal) bijzonder agressief en zei dat ik niet meer welkom was bij zijn bedrijf.
Ik heb hierop €300 euro op de balie gelegd.
Vervolgens ontvang ik vandaag een brief met het verzoek om €18,23 te betalen.
Ik ben het hier niet mee eens !!!!!!!!!

De oplossing

Ik wil de €18,23 terug die ik teveel betaald heb, het gaat niet om een groot bedrag maar ik vind dat gemaakte afspraken nagekomen dienen te worden.

9 reacties

  1. Auteur
    APK Centraal
    Datum
    Het is jammer dat men het gebeuren anders verwoord dan het in werkelijkheid is. Bij de Daewoo is een lekke brandstoftank geconstateerd. Daar deze origineel vrij prijzig is heb ik aangeboden om via de parallel handel te informeren of deze ook leverbaar is ( Origineel € 182,50 excl. Btw en montage ). na veel heen en weer gebel met leveranciers "ook Dhr. van Eijk heeft verschillende bedrijven aangegeven" bleek dat voor dit type geen imitatie brandstoftank geleverd werd. Dhr. van Eijk vroeg mij of ik voor € 300,00 incl. montage en Btw. een originele tank kon monteren. Ik heb Dhr. van Eijk aangegeven dat ik dat niet weet, daar ik niet weet hoelang ik met de montage bezig ben, maar!! als alles gaat zoals ik denk dan moet dat kunnen lukken. Hier gaat dan ook het verhaal van Dhr. van Eijk mank. nl. een imitatie kost € 100,00 de prijsopgaaf van een originele € 182,50 verschil € 82,50 excl Btw de de- en montage tijd blijft gelijk. verschil in totale prijs incl. Btw en montage zou dan zijn € 250,00 -/- € 300,00 = € 50,00 terwijl het verschil in onderdelen al € 82.50 excl. Btw is.
    in tegenstelling tot dealer bedrijven werken wij niet met een punten systeem maar met de werkelijk gebruikte arbeidstijd voor de- en montage. Dit is eerlijker. Het is voor bepaalde onderdelen zoals een brandstoftank moeilijk om een exacte montage tijd aan te geven zeker als de auto al ruim 10 jaar oud is. Hier is alleen een richttijd mogelijk. De factoren die hierbij een rol spelen zijn: Hoeveel brandstof zit er nog in de tank, deze moet er eerst uit, de bevestigingen van de tank zitten met opgelaste moeren, gaan deze makkelijk los (breken ze af dan moeten deze worden uitgeboord). Hoe is de staat van de brandstofleidingen enz.
    In het verhaal van de Daewoo van Dhr. van Eijk ben ik heel voorzichtig te werk gegaan, door alles goed schoon te maken en met kruipolie in te spuiten heb ik de klus in 1,6 uur geklaard. vervolg zie volgende reactie.
  2. Auteur
    APK Centraal
    Datum
    Bij het opmaken van de factuur constateerde ik dat de brandstoftank niet € 182,50 maar € 197,00 koste. Het totaal van de factuur zou dan komen op € 344,85 incl. Btw. Om toch in de buurt van het richtbedrag van € 300,00 te komen heb ik wat minder arbeid berekend. ervan uit gaande dat ik het eerlijk gedaan had voor Dhr. van Eijk. was ik verbaasd van de reactie toen deze de auto kwam ophalen, heb Dhr. van Eijk geprobeerd uit te leggen dat het verschil terug te vinden was in de aankoop van de tank maar hij bleef gepikeerd over het verschil. Om niet nog meer tijd te verliezen aan deze kwestie heb ik niet agressief maar boos gereageerd in de receptie opdracht gegeven om met Dhr. van Eijk af te rekenen en Dhr. van Eijk meegedeeld dat hij niet meer als klant welkom is bij dit bedrijf.
  3. Auteur
    Beck
    Datum
    Ik betwist de totale inhoud van de reactie(s) van APK Centraal.
    Hier wordt een verhaal verzonnen waar niets van klopt.
    Een APK station mag immers geen klanten weigeren maar dit is wel gebeurd.
    Natuurlijk zijn de RDW en de Bovag hiervan inmiddels ook op de hoogte gesteld.
    Meneer was bijzonder agressief, ik heb van andere klanten begrepen dat dit vaker voorkomt.
    Hans, wees gelukkig met je 18 euro, ik denk alleen dat het verlies van klanten je meer kost.
    Ik zorg wel voor naamsbekendheid !
  4. Auteur
    Beck
    Datum
    Ik ga voortaan naar Gert van Wijk (zoals meer van je oude klanten doen die niet tevreden waren over jouw manier van werken)
    Zelfs een eerdere vervanging van een distributieriem ging niet in één keer goed door onzorgvuldig werk van jou waardoor ik mijn autootje 2 dagen kwijt was.
    TIP:
    Ga met pensioen en stop met het oplichten van je klanten !
  5. Auteur
    Beck
    Datum
    Verder wil ik ook nog kwijt dat als jullie (je vrouw en jij) een klant proberen op te lichten, je met hetzelfde verhaal moet komen, je vrouw zei dat je geen tank kon vinden en toen ik jou aan de lijn kreeg zei je dat je het vergeten was.
    TIP:
    Verander de naam APK Centraal in, List en Bedrog !
    O, en denk aan je hart !
  6. Auteur
    APK Centraal
    Datum
    Geachte heer van Eijk,
    Uit uw reactie blijkt dat er steeds meer zaken worden bijgehaald. Ten aanzien van de distributie, u heeft er bijgestaan dat er een vreemd geluid uit de motor kwam, dit was achteraf te wijten aan de plastic deksel welke bij de vorige distributie montage niet juist was vastgezet. Heeft niets te maken met een tank. Mijn vrouw bedoelde dat ik geen imitatie tank heb kunnen krijgen, en ja ik had nog geen tank besteld en kon die ook niet meer op de dag van afspraak geleverd krijgen nogmaals mijn excuus hiervoor. De opmerking dat ik geen APK mag weigeren treft geen doel daar het hier gaat om een reparatie, en ik weiger geen auto maar een klant.met vriendelijke groeten.
    APK Centraal
  7. Auteur
    Beck
    Datum
    Als ik jou was geweest had ik gekozen voor een carriere als schrijver van sprookjesboeken want ook nu weer wordt mijn verhaal verdraaid.
    De herrie was pas hoorbaar NA de vervanging van de distributieriem, daarvoor nooit problemen gehad.
  8. Auteur
    Beck
    Datum
    Hiermee wil ik aangeven dat ik me al die keren door APK Centraal heb laten foppen.
  9. Auteur
    Beck
    Datum
    Beste mensen,
    Wees niet zo dom als dat ik geweest ben en ga naar een vakgarage.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Beck
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over APK Centraal?