Klacht Apotheek Amstenrade: Apotheker beroept zich op het preferentiebeleid van de zorgverzekering.

H.G. Roffel

Mijn klacht tegen de apotheker van Amstenrade apotheek, werd in het voordeel van de apotheker beslist!
Ik heb astma, in het verleden werd Ventolin verstrekt, recept huisarts. Apotheker, verstrekte Ventolin, volgens haar verklaring ""uit coulance""! Apotheker ging na verloop van tijd over tot verstrekking van Salbutamol, met argument zelfde werkzame stof en met verwijzing naar het preferentie beleid. Mijn gebruik van Salbutamol, tot wel 8 pufjes per dag tegenover max 2 pufjes met Ventolin, resulteerde, na verloop van tijd, tot ernstige klachten, astma aanval met ziekenhuis opname. Huisarts schrijft Ventolin voor met MN. Apotheker verstrekt alleen Ventolin als ik het zelf betaal. Uit de door de apotheker verstrekte gegevens blijkt dat Salbutamol veel vaker werd verstrekt dan Ventolin. Bij de behandeling van mijn klacht door de Skge is duidelijk niet gekeken naar het verbruik! Prijsverschil ten tijde van de klacht ongeveer 20 cent! Dit doet denken aan het toeslagen schandaal, met het verschil dat de apotheker een zorgverlener is die de patient zo goed mogelijk zorg zou moeten verlenen. Uit de beslissing van Skge in het voordeel van de apotheker, is duidelijk gebleken dat de Skge mijn argumenten, zoals beschreven, naast zich neer heeft gelegd, en de m.i. slechte zorg door de apotheker, honoreerde!
Uit de berichten op het internet (ook Longforum) komt duidelijk naar voren dat er meer patienten zijn met de door mij ondervonden klachten, die de apotheker en de Skge naast zich neer legde!

Opnieuw bestudering van het dossier en met name het verbruik van Salbutamol t.o.v Ventolin.
Herziening van de beslissing!

Wij vinden dat Apotheek Amstenrade hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Apotheek Amstenrade?