Klacht Apotheek Amstenrade: Het niet verstrekken van Ventolin, alleen na betaling ondanks MN huisarts.

H.G. Roffel

Normaal gebruik ik Ventolin en dat wordt vergoed door mijn zorgverzekeraar Zorgzaam. Sinds begin dit jaar weigert de Apotheek in Amstenrade mij dit middel te verstrekken en wilde mij opnieuw Salbatumol verstrekken. Ik heb een slechte ervaring met dit middel, een acute astma aanval! Mijn huisarts heeft daarom specifiek op het recept gezet, Medische Noodzaak, dat ik Ventolin nodig heb. De apotheker wilde mij dat middel alleen verstrekken als ik het zelf zou betalen. Heb ik gedaan en heb het geld van de zorgverzekering terug gekregen. Ik heb een klacht ingediend bij de Geschillencommissie Openbare Apotheken. Heeft niet geholpen, want vandaag moest ik opnieuw betalen bij de apotheek, ondanks het recept van de huisarts met MN.

Ik wil dat bij een herhaal recept van de huisarts met MN, de apotheek het middel verstrekt en indient bij mijn zorgverzekering en mij niet eerst laat betalen! De apotheker weet dat mijn zorgverzekering Ventolin vergoed.

Wij vinden dat Apotheek Amstenrade hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Apotheek Amstenrade?