Klacht Apotheek de Compagnie: Onterechte kosten eerste uitgave recepten

G. de Vries

De apotheek brengt ten onrechte kosten in rekening voor de eerste uitgifte van een recept.
Deze kosten werden in rekening gebracht bij afgifte van een ontslag recept welke door het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis werd uitgeschreven. Er is wel contact geweest met het AvL omtrent dit recept, maar er is geen navraag gedaan of ik deze medicatie reeds gebruikte.
Dit terwijl de apotheek verplicht is om te proberen te achterhalen of dit daadwerkelijk de eerste uitgifte is.
Daarnaast gebeurt het regelmatig dat de apotheek helemaal geen eerste uitgifte gesprek aanbied indien het wel een eerste uitgifte betreft.
Als medewerkers hierop aangesproken worden blijkt dat ze niet volledig op de hoogte zijn van de regelgeving omtrent deze kosten. Daarnaast word als excuus gebruikt dat deze kosten toch door de verzekering vergoed worden, geen rekening houdend met mijn eigen risico.
Na eerst telefonisch mijn ongenoegen te hebben geuit, en daarna per email nog steeds geen reactie mogen ontvangen.

Ik wil mijn geld terug, en ik wil dat eventuele aan mijn verzekering in rekening gebrachte eerste uitgifte kosten worden gecrediteerd.

Wij vinden dat Apotheek de Compagnie hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!