Opgelost door Apotheek Elburg: Ongewenste vervanging van eigen medicijn/ dubbele betaling van beide producten.

content Opgelost
Twist

Tijdig had ik een herhaalrecept ingediend. Tegen de tijd dat ik het op kon halen, bleek het niet op voorraad en stond het in een 'backorder'. Na nog weer enige tijd ben ik gaan bellen. Het bleek dat mijn product niet op tijd beschikbaar zou komen. Er is mij een alternatief geboden wat 'hetzelfde zou zijn'. Daar heb ik nog wat op doorgevraagd in hoeverre het product hetzelfde zou zijn. Ik kreeg geen bevredigend antwoord. Op de vraag wanneer mijn eigen product weer beschikbaar zou zijn kreeg ik geen duidelijk antwoord, maar zoveel bleek wel: het zou niet op tijd zijn voordat ik het weer nodig had. Enigszins onder druk heb ik toegestemd met het alternatief. Toen ik het ging halen, en er één dosis van ging gebruiken, bleek het verre van het zelfde te zijn. Al was het alleen al om de wijze waarop ik het in moest nemen wat anders was, maar ook zat er het product Sorbitol in (iets wat ik verafschuw ook al is het een zoetstof). Ik heb het per ommegaande geretourneerd. Toen ik de apotheek in kwam bleek ineens mijn product weer op voorraad te zijn. Deze kreeg ik ook per direct mee. Dit speelde zich af begin december. Nu constateer ik dat de apotheek beide producten in rekening heeft gebracht.

Terugbetaling van de kosten van het geretourneerde product.

Apotheek Elburg is uitgenodigd om deel te nemen aan Klachtenkompas.

Twist
    Inmiddels heeft de apotheek gebeld. De apotheek bood aan de helft van het product te vergoeden. Een open verpakking kunnen zij ook nergens op verhalen. Hier ben ik uiteindelijk mee akkoord gegaan.

Twist
Inmiddels heeft de apotheek gebeld. De apotheek bood aan de helft van het product te vergoeden. Een open verpakking kunnen zij ook nergens op verhalen zo luidt het. Hier ben ik uiteindelijk mee akkoord gegaan.

Ook een klacht indienen over Apotheek Elburg?