Opgelost door Apotheek Elburg: Ongewenste vervanging van eigen medicijn/ dubbele betaling van beide producten.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 291447
Gebruiker
Twist
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Tijdig had ik een herhaalrecept ingediend. Tegen de tijd dat ik het op kon halen, bleek het niet op voorraad en stond het in een 'backorder'. Na nog weer enige tijd ben ik gaan bellen. Het bleek dat mijn product niet op tijd beschikbaar zou komen. Er is mij een alternatief geboden wat 'hetzelfde zou zijn'. Daar heb ik nog wat op doorgevraagd in hoeverre het product hetzelfde zou zijn. Ik kreeg geen bevredigend antwoord. Op de vraag wanneer mijn eigen product weer beschikbaar zou zijn kreeg ik geen duidelijk antwoord, maar zoveel bleek wel: het zou niet op tijd zijn voordat ik het weer nodig had. Enigszins onder druk heb ik toegestemd met het alternatief. Toen ik het ging halen, en er één dosis van ging gebruiken, bleek het verre van het zelfde te zijn. Al was het alleen al om de wijze waarop ik het in moest nemen wat anders was, maar ook zat er het product Sorbitol in (iets wat ik verafschuw ook al is het een zoetstof). Ik heb het per ommegaande geretourneerd. Toen ik de apotheek in kwam bleek ineens mijn product weer op voorraad te zijn. Deze kreeg ik ook per direct mee. Dit speelde zich af begin december. Nu constateer ik dat de apotheek beide producten in rekening heeft gebracht.

De oplossing

Terugbetaling van de kosten van het geretourneerde product.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Apotheek Elburg is uitgenodigd om deel te nemen aan Klachtenkompas.

1 reactie

  1. Auteur
    Twist
    Datum
    Inmiddels heeft de apotheek gebeld. De apotheek bood aan de helft van het product te vergoeden. Een open verpakking kunnen zij ook nergens op verhalen. Hier ben ik uiteindelijk mee akkoord gegaan.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Twist
Datum
Uiteindelijke oplossing
Inmiddels heeft de apotheek gebeld. De apotheek bood aan de helft van het product te vergoeden. Een open verpakking kunnen zij ook nergens op verhalen zo luidt het. Hier ben ik uiteindelijk mee akkoord gegaan.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Apotheek Elburg?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen