Klacht Apotheek Oosterpark: liever een kwijtschelding of volgende keer duidelijk vermelden

leusja

Mijn klacht is: Dat de Apotheek (Linneaus) voor elk recept 13,49 in rekening brengt. Dus als je 2 zalfje afhaalt moet je bij enkel het afhalen (kosten medicijn 12,10) nog een keer 26,98 betalen voor een bijsluiter. Voor een herhaal recept vragen ze 6,75 dus zonder bijsluiter. Dit is toch vreemd

Kosten van enkel de medicijnen betalen

Apotheek Oosterpark
    Geachte melder (vanwege privacy noem ik geen namen),

u heeft uw klacht gemeld bij apotheek Oosterpark te Harlingen. Volgens mijn gegevens heeft u hier geen aflevering ontvangen.
    De tarieven die u noemt, lijken me niet afwijkend van de in Nederland geldende afspraken, ik kan u voor informatie doorverwijzen naar bijvoorbeeld: https://www.apotheek.nl/themas/medicijnprijzen-en-vergoedingen#!
    U betaalt hierbij niet voor de bijsluiter, maar voor de zorg die de apotheker levert voordat de juiste medicatie of hulpmiddelen aan u kunnen worden geleverd. U kunt hierbij denken aan overleg met de voorschrijver, controle op doseringen, wisselwerkingen of aandoeningen waarbij medicatie niet is toegestaan.

Ik hoop u met deze informatie toch geholpen te hebben.

Joyce Hoekstra, apotheker Harlinger apotheken