Klacht Appartement & Eigenaar: ongewenst abonneren

W!M

Heden stuurt App & Eigenaar een magazine en kortom, als je niet reageert wordt je automatisch lid en zit je vast aan een abonnement. Dat is omgekeerd besluiten, waarbij je als ontvanger geheel afhankelijk bent van willekeur. Dat lijkt natuurlijk nergens op.

De uitgever dient alle verstuurde automatische abonnees een verontschuldiging te sturen en aan te schrijven dat dit niet de juiste weg is om een abonnement te verkrijgen. Daarbij de automatische inschrijving teniet doen.

Appartement & Eigenaar
    Het magazine Appartement & Eigenaar wordt al meer dan 15 jaar uitgegeven en verzonden naar VvE beheerders en bestuurders. In de loop der jaren zijn de kosten voor redactie en verzending flink zijn gestegen en zien we ons genoodzaakt om een bijdrage in deze kosten te vragen. Voor diegene die het blad al meer dan 2 jaar, 6 keer per jaar kosteloos ontvangen is besloten een brief te sturen waarin staat dat het gratis abonnement over zal gaan naar een betaald abonnement.
    In de brief staat duidelijk dat huidige ontvangers die dit niet willen, een mailtje kunnen sturen, waarna de verzending direct wordt stopgezet. Hierna wordt een mail gestuurd met de bevestiging van de opzegging. Het is niet de bedoeling om abonnementen af te dwingen. Appartement & Eigenaar gaat heel coulant om met diegene die dit niet willen of die vergeten zijn dit aan te geven na de datum vermeld in de brief. Dit gebeurd altijd, nu, in de toekomst, maar ook bij huidige betalende abonnees.
    W!M
    dank voor uw reactie, echter uw aanbieding is er een in omgekeerde richting, als de klant niet reageert wordt deze automatisch abonnee. Hoe lang u al gratis verstuurd is geen enkele reden om het verzendadres ongevraagd vast te leggen als abonnee, dat kan anders door mede te de dat de gratis verzending gaat aflopen en als de ontvanger geïnteresseerd is in de magazine, deze een abonnement moet aangaan. Daarbij barst uw blad van advertenties, meer als bij een betaald blad. groetend, Wim.

Ook een klacht indienen over Appartement & Eigenaar?