Klacht Apple Store: Geen passende oplossing voor fabrieksproblemen Macbook Pro

Anoniem

Beste,

Afgelopen 3 maanden probeer ik mijn Macbook Pro 2016 te repareren bij de Apple Store. Deze heeft inmiddels last van 3 fabrieksproblemen waarvoor ook een gratis reparatie programma is. Door deze problemen is mijn laptop zo goed als onbruikbaar (Accu, scherm en toetsenbord werkt niet naar behoren). Voor het toetsenbord ben ik al 2 keer naar de Apple Store Amsterdam geweest voor een reparatie. Vooraf wil ik aangeven dat de gesproken medewerkers erg vriendelijk waren, maar geen bevoegdheden hadden om mij te helpen.

De oplossingen zijn erg schaars en voldoen niet aan de verwachtingen van een product als deze. Door de drukte in de zomerperiode is het erg moeilijk om een afspraak in te plannen. Dit kan maximaal 1 week vooruit en vele weken heb ik daardoor gewoon niet kunnen omdat het al helemaal vol was. Aangezien ik zelf ook verplichtingen heb en niet in de buurt van 1 van de 3 Apple stores woon, kon ik op zondagen en soms door de weeks uiteraard ook niet. Daarnaast is mij meerdere malen door Apple store en retailers zoals Amac aangegeven dat een reparatie dan ook nog eens 3 weken zou duren. Een periode die te lang is om een laptop als deze kwijt te zijn. De medewerker gaven dit ook toe maar konden helaas geen vervangend product in de tussen tijd regelen. Ik ben hier inmiddels meerdere dagdelen aan kwijt om een oplossing te vinden en rond te bellen voor afspraak mogelijkheden.

Ik heb zojuist 3 medewerker van Apple care gesproken (Senior care ook) die mij 1 reparatie moment konden aanbieden en verder niks. Ook de senior gaf aan dat dit een ongewenste situatie is waar hij ook niet tevreden mee zou zijn. Hij begreep ook dat ik hierdoor mijn vertrouwen in het product en de service volledig ben verloren. Het gesprek is opgenomen en mocht ik met toestemming ook hier benoemen. Hij gaf mij aan dat mijn enige optie na wachten is om dit via feedback achter te laten of juridisch op te lossen. Aangezien ik inmiddels 3 maanden rondloop met een onwerkbare laptop waarvan verwacht mag worden dat deze 5 jaar meegaat, is mijn emmer vol en heb ik het vertrouwen verloren.

Kortom, Apple Care heeft hierin meerdere mogelijkheden gehad om het probleem op te lossen maar kon dit niet doen of totaal niet op een gewenste manier wat bij een product als deze verwacht mag worden (de problemen zijn ook eenmaal erkende fabrieksproblemen).

Aangezien ik hier al erg veel tijd aan kwijt bent, wat niet de bedoeling zou moeten zijn, en er nog steeds geen oplossing is, zou ik op de volgende wijze geholpen willen worden:

Reparatie van mijn laptop waarbij ik de laptop maximaal 2 weken kwijt ben (dit kan niet bij de retailers begreep ik). De laptop zou ik graag op een moment willen afgeven die ook mij uitkomt aangezien ik vanuit Enschede moet vertrekken. Ik zou tussentijds een vervangend product willen wat bij een 'pro' product in deze prijscategorie verwacht mag worden.
Meerdere malen heb ik begrepen dat dit niet kan en zou ik dan het volgende stellen: Aangezien ik een ondeugdelijk product heb gekregen, na reparatie nog steeds problemen ondervind en hier geen passende oplossing voor krijg ik de koopovereenkomst beëindigen en voor een ander product van Apple gaan of zelfs een alternatief.

Wij vinden dat Apple Store hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Apple Store?