Klacht Apple Store: Iphone 6s plus beschadigd binnen een week

Jthong

Ik heb op 15 oktober een iphone 6s plus aangeschaft. Een week later viel me op dat er een kras op mijn scherm zit. Deze kras is heel licht/klein en amper zichtbaar. Alleen wanneer het licht er in een bepaalde hoek op valt is deze te zien.

Ik ben 24 oktober naar de Apple store in Den Haag geweest om het product om te ruilen voor een nieuwe danwel te repareren. Maar het winkelpersoneel was heel strikt en verschuilt zich achter de 'company policy' dat een kras niet binnen de garantie valt.

Een product van bijna 1000€ zou bij normaal gebruik niet moeten beschadigen. Ik ben zeer zuinig erop, is nooit in de buurt geweest van scherpe voorwerpen (nooit in de tas of broekzak samen met sleutels of muntgeld) en is absoluut nooit gevallen. Als ik de specificaties van het toestel moet geloven, is het 100% zeker dat deze beschadiging niet door mijn toedoen is veroorzaakt.

7nov ben ik weer naar de apple store gegaan, werd iets serieuzer geholpen maar vooralsnog tevergeefs.

Het toestel is nog geen maand oud, waarbij er geen sprake is geweest van nalatigheid.
Ik verwacht dan ook een nieuw toestel. Mijn vorige toestel; de iPhone 5 heb ik meer dan 2 jaar gebruikt en die ziet er nog puntgaaf uit. Ik wil deze graag een keer meenemen omdat ik in de Apple Store niet serieus werd genomen en er werd verondersteld dat de beschadiging door mijn onzorgvuldigheid is veroorzaakt.
De kras stoort mij enorm. Vooral omdat wanneer je zo een duur toestel koopt, maar wel een 'Apple' dat onder de high ends valt en gebruik maakt van de meest premium materialen, dat er dan na een week (uiterst voorzichtig en zuinig gebruik) al een kras op het zogeheten 'Gorilla glass' zit, dan voldoet het product in verre van NIET aan de verwachtingen.

Verder is het ook zeer moeilijk vast te stellen of de kras op of onder het glas zit en wellicht zou dit ook een productiefout kunnen zijn...

Wij vinden dat Apple Store hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Apple Store?