Klacht Apple Store: Klant flessen

Klachtnummer
# 294233
Gebruiker
Bars
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Iphone 6s plus opgestuurd voor vervangen van de batterij voor de actieprijs van €29,-. Dat bleek €41,- te zijn maar goed dat moest maar omdat de telefoon maar een paar uur per lading werkte.

Komt er van support een melding dat de lcd beschadigd zou zijn. Dat kon niet want alles was heel. Gelukkig had ik hier foto's van de doos waarmee het opgestuurd was met trackingnummer van Apple. Na opsturen van de foto's en ruggenspraak was de lcd niet beschadigd maar de microfoon. Volgens mij kan dat niet want de microfoon zit niet aan de lcd. Na weer ruggenspraak was het de luidspreker wat aan de lcd zat.

De optie die geboden werd is of €201,10 extra betalen naast de €41,- of met het defect retour sturen zonder vervangen van de batterij. Er was alleen geen defect toe ik het opstuurde en ik wou alleen de batterij vervangen hebben maar dat ging niet. Alles of niets repareren was de enige mogelijkheid.

Ik voel hier chantage en snel extra omzet voor ongevraagde en onnodige reparatie aan de telefoon. Retour sturen zou mogelijk een defecte telefoon opleveren.

De reparaties gebeuren in Tsjechië en vraag me af wat de controle is op reparatie en hoe vaak er onterechte en mogelijk niet uitgevoerde maar wel gefactureerde reparaties uitgevoerd worden.

Op diverse klachten sites les ik van deze oneerlijke handelspraktijken van Applesupport.

De oplossing

Dit soort oneerlijke handelspraktijken stoppen. door klanten onder druk meer dan gevraagd te laten repareren. Dat onnodig gemaakte en ongevraagde reparaties worden gecrediteerd.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Apple Store hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Apple Store?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen