Klacht Apple Store: Mijn eigen SSD terugkopen na reparatie binnen de garantie.

vandeVijver

Na een reparatie aan mijn Mac air (binnen de garantietermijn) mocht ik mijn (gecrashte) SSD terugkopen voor de dwangsom van 330,83. De reparatie was kosteloos met de vooraarde dat Apple niet verantwoordelijk is voor VERLOREN data. Echter (nu ik mijn SSD terug gekocht heb) blijkt dat alle data er af gehaald kan worden, door een data recovery bedrijf. Met "verloren" bedoelt Apple hier eigelijk weggegooid mits u niet het gevraagde losgeld levert. Ik heb de laptop ooit gekocht inclusief alle onderdelen die er in zitten, hoe de SSD vol met mijn onderzoek van de afgelopen 4 jaar ineens eigendom is van Apple valt niet te verklaren.
Op het moment (dat je met lichte paniek in de winkel staat) bied Apple aan je laptop niet te maken zodat de jezelf de SSD kan verwijderen, zodat je de voorwaarde voor de garantie verbreekt. Zo hoef je niet om je SSD terug te kopen voor 330.83 maar kan jewel voor de reparatie kosten van 736,89 opdraaien. Ze weten dat een klant op dat moment geen kant op kan en daar proberen ze gewoon een slaatje uit te slaan.
Ik heb meerdere keren aan de medewerkers bij Apple verteld hoe belangrijk de data voor mij is. Ze kwamen zelf alleen maar met de kosten van het uitlezen van 99,- nooit heeft iemand ooit gezegd dat als ik mijn SSD terug wou ik een veel hoger bedrag mocht tellen on the spot.
Van mij kunnen ze de SSD terug krijgen zodra het data recovery bedrijf er klaar mee is.
Volgens verschillende medewerkers van Apple zou mijn SSD waardeloos voorhun zijn. Dus waarom laten ze mij daar dan z'n hoog bedrag voor betalen, als het geen waarden voor hun heeft? Het is gewoon arme studenten in de shit uitknijpen omdat het kan.

330,83 terug ontvangen.

Wij vinden dat Apple Store hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over ?