Klacht Apple Store: Zou nieuwe AirPods krijgen en Apple store Amsterdam weigerde

GeleVogel#61

In maart AirPods gekocht bij Apple store Amsterdam. Ik gebruik ze niet heel veel, vandaar dat ik er pas later achter het defect kwam, dus mijn fout dat ik pas in juli contact met Apple support heb opgenomen. Uitgelegd wat het probleem was. Ik werd netjes te woord gestaan en vriendelijk geholpen. Er werd mij verteld dat ik ze in Amsterdam kon omruilen en dat mijn garantie opnieuw zou ingaan. Ze hebben gelijk voor mij een Afspraak op 20 juli bij Apple store in Amsterdam gemaakt. Met de trein vanuit Apeldoorn naar Amsterdam. Aangekomen bij de Apple store werd mij verteld dat ze niet omgeruild worden. Er moeten losse onderdelen besteld worden want die waren niet op voorraad en dat zou eind augustus worden. Ze hadden genoeg nieuwe, maar daar konden ze niet mee omgeruild worden. Wat een verschrikkelijk slechte service van Apple. Ik had dit echt niet verwacht van zo’n gerenomeerd bedrijf. Afspraak maken en niet nakomen en mensen voor niks naar Amsterdam laten komen. En als je dan boos reageert wordt er gedreigd dat je de winkel uit gezet wordt. Wat een arrogant personeel.

Wat ze nog aan advies meegaven, was dat ik ze ook kon inleveren bij Amac in Apeldoorn. Dit gedaan, de technische man aldaar heeft ze uitgebreid getest op zijn eigen iPhone en ze werkten niet hij vertelde dat hij zo storing nog nooit meegemaakt. Hij brande zelfs zijn hand aan het linker oortje, zo warm werd hij in de oplaadcase. Na opgestuurd te zijn en onderzoek, zijn ze alleen gereset en is er volgens Amac niks mee aan de hand. Kosten voor onderzoek €19,95. Apple maakt prachtig spul, maar voor mij geen Apple meer. Onderstaande staat op de website van Apple.

service
De klantenservice in Apple Stores wordt alom gezien als uitmuntend. Het epicentrum is hier de Genius Bar. Iedereen kan er (na het maken van een afspraak) terecht met vragen, defecten en problemen, zolang ze maar Apple-gerelateerd zijn. Omdat al het personeel zo grondig is getraind, is de kans groot dat je probleem direct verholpen kan worden. Kleine reparaties worden direct in de winkel uitgevoerd. De ervaring leert dat Genius-en zelfs soepel omgaan met gebroken iPhone-schermen en andere defecten die niet onder garantie vallen.

Het liefst nieuwe AirPods maar op zijn minst de onderzoekskosten van €19,95 vergoeden.

Wij vinden dat Apple Store hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Apple Store?