Klacht Apple: Internationale service, Apple NL neemt geen verantwoordelijkheid

wpenders

Ik heb een iphone gekocht bij Apple NL in de periode dat ik nog in NL woonde. Op het moment woon ik als expat in Beijing China en is de conclusie van Apple China en Apple NL dat mijn batterij stuk is en vervangen dient te worden.

Apple Store China wil dit tegen betaling van 70 euro doen, maar wil dat ik een verklaring onderteken dat als zij mijn telefoon stuk maken tijdens het vervangen van de batterij dat het verlies van de telefoon voor mijn kosten is. De reden dat ik zo word behandeld is volgens Apple China omdat ik de telefoon in NL heb gekocht.

Ik heb Apple NL gebeld en dit voorgelegd. Zij zeggen dat ze hier niets aan kunnen doen en dat het om een andere regio gaat.

Voor mij als consument is Apple NL mijn leverancier en deze verschuilt zich nu achter intern gecreëerde muurtjes. Het is niet te begrijpen dat een internationaal merk op deze manier met trouwe klanten om gaat. Apple NL is niet eens bereid om hierover contact op te nemen met Apple China.

Het is duidelijk dat Apple China niet de verantwoordelijkheid wil dragen. Echter aangezien Apple NL mijn leverancier is verwacht ik dat in het uitzonderlijke geval dat hun eigen medewerkers in China mijn telefoon stuk maken tijdens de batterijwissel, dat Apple NL een vervangende iPhone 5 voor mij regelt.

Apple beweert een jaar lang wereldwijde garantie.
Echter, wanneer een product iets ouder dan een jaar is en tegen betaling gerepareerd dient te worden is het wereldwijde concept plotseling van tafel en vind Apple NL het vanzelfsprekend dat de NL klant in China het risico van een volledig nieuwe telefoon moet dragen als door hun eigen "genius" medewerkers tegen betaling een batterijwissel wordt uitgevoerd en de telefoon wordt stuk gemaakt.

Wij vinden dat Apple hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Apple?