Klacht Apple: Kapot scherm van Apple laptop, uit een beruchte serie, wordt niet vergoed

HandigeArtisjok#848

Mijn dochters Apple MacBook Pro TB 13, van 3 jaar en 2 maanden oud heeft een compleet nieuw scherm nodig omdat er lichtstrepen over het scherm lopen ten gevolge van een kapotte kabel. Een reparatie van meer dan €800,- (kabel + beeldscherm).
De winkel waar wij hem hebben gekocht verwijst ons voor vergoeding door naar Apple zelf. Eerder is namelijk al een heel nieuw toetsenbord vervangen. Dit nog op kosten van Apple omdat ze erkenden dat deze serie mankementen vertoonde. Omdat onze garantie nu net 2 maanden is verlopen, vindt Apple echter dat tegemoetkoming niet mogelijk is.
Applecare geeft in het telefoongesprek aan dat 3 jaar best een lange levensduur is voor een laptop. Ik vind dat niet voor een product van ± €2.000. En het past ook niet bij de kwaliteit die Apple zegt te bieden. Ze staan er op voor dat ze de beste zijn. Volgens de winkel moet een laptop minimaal 6 jaar meegaan.
Omdat ook al het toetsenbord is vervangen en Apple heeft erkend dat er veel mis is met deze serie ging ik op onderzoek uit. Het blijkt dat na een rechtszaak in 2017 Apple nu wel een nieuw scherm vergoedt, als door een kapotte kabel het backlight kapot is. Dit is een defect veroorzaakt door precies dezelfde kabel! Alleen door een fout in de uitspraak wordt een kapot scherm door deze kabel niet vergoed. Apple staat dus juridisch in zijn recht maar ik vind dat ze mijn vertrouwen in hun producten hiermee teniet doen. Apple staat voor duurzame producten zeggen ze.
De telefonische service was heel schimmig. Een hoger geplaatste spreken was wel mogelijk. Deze wilde echter niet zijn achternaam noemen terwijl identificatie verplicht is bijApple. Een klacht indienen was ook niet mogelijk. Tenzij ik een jurist inschakelde, deze kon dan contact opnemen met de postbus (!) van de juridische afdeling in Ierland. Ik denk dat dit onrechtmatig is.
Ik vind dat als deze serie zo slecht is, Apple dit scherm moet vergoeden ook al is de termijn net 2 maanden verstreken. Het is duidelijk dat dit defect aan de kabel precies hetzelfde is als bij het door Apple zelf erkende defect van de backlight. Een product van Apple mag niet na drie jaar kapotgaan. Dat was ten minste mijn ervaring met dit bedrijf. Maar dat blijkt nu niet meer zo te zijn. En hun telefonische service is bedroevend voor zo'n goed bedrijf.

Ik wil dat Apple een nieuw scherm plus een nieuwe kabel levert.

Wij vinden dat Apple hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Apple?