Klacht Apple: Mac Safe 2 adapter stuk / rokje afgebroken voor oprollen snoer

A. Mast

In dec 2015 hebben 2 nieuwe zware MacBook pro's aangeschaft incl. een 3 GB Time Machine voor backup en WiFi.
Vorige week bleek plotseling dat een van de plastic nokjes van de adapter van mijn vrouw, waarachter de kabel moet worden opgerold, scheef in de adapter zat; er bleek een klein pennetje (1,0 mm lang) binnenin afgebroken te zijn. Daardoor kan de kabel niet meer volgens voorschrift worden opgerold met mogelijk ongewenste breuk van de kabel tot gevolg.
Vervolgens op 2 augustus de Macsafe 2 ter reparatie aangeboden Amac store in Apeldoorn. Binnen 3 dagen ontvingen we die weer terug. Zonder resultaat en met een heel onduidelijke melding (de adapter zou 'total loss' zijn). Vervolgens hebben we Apple zelf gebeld en de klacht aan ze voorgelegd.
Daar kregen we uiteindelijk een senior advisor te spreken (de heer [verwijderd door moderator]). Van hem kregen we te horen dat dit helaas niet onder de garantie valt van Apple en we zelf maar een nieuwe moeten aanschaffen.

Wij zijn van mening dat een dergelijk duur product van Apple niet zomaar af moet kunnen breken als het product wordt gebruikt zoals ons is geadviseerd. Daarom doen wij een dringend beroep op Apple om ons alsnog een nieuwe en vervangende Macsafe 2 85w adapter ter beschikking te stellen binnen de garantieperiode.

Wij vinden dat Apple hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Apple?