Klacht Apple: Recht op vergoeding als de content onmogelijk is wegens technische problemen.

Klachtnummer
# 303772
Gebruiker
B Verhoef
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Na een geadviseerde update van Apple voor mijn Sygic navigatie liep deze meteen vast waarna ik noodgedwongen een andere versie heb aan moeten schaffen om verder te kunnen reizen. Ik heb onmiddellijk contact gehad met Sygic maar hun antwoorden lieten steeds lang op zich wachten en pas na 6 maanden stuurde zij mij door naar Apple.
Apple kwam meteen met de mededeling dat mijn 'aankoop niet voldeed aan de voorwaarden voor terugbetaling', vervolgens met een ontwijkend verhaal over het bedrag, en uiteindelijk met de mededeling dat ik binnen 14 dagen had moeten reageren. Ik heb duidelijk gemaakt dat ik pas na 6 maanden door Sygic werd doorverwezen, dus dat deze laatste afwijzing niet redelijk is. De geadviseerde update kwam van Apple zelf en liep tijdens het updaten vast.
In de voorwaarden van Apple staat vermeld dat ik "recht heb op terug betaling van de betaalde prijs indien de content onmogelijk is als gevolg van technische problemen".

De oplossing

Volgens de voorwaarden heb ik 'recht op vergoeding als de content onmogelijk is wegens technische problemen'. Gezien het onmogelijk was binnen 14 dagen te reageren vraag ik vriendelijk – en nogmaals – om enige coulance en mij toch het betaalde bedrag te vergoeden.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Apple hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Apple?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen