Klacht Aqua-Splash.nl: Weigering van recht van retour

Mulder

Via de website van Aqua-splash heb ik vier producten besteld. Twee producten waren naar wens, maar de andere twee producten wilde ik retourneren.
Na het verzoek om de artikelen retour te sturen en een retourformulier te ontvangen, heb ik telefoon gekregen dat badmutsen en zwembrillen niet retour gestuurd kunnen worden, omdat het bedrijf hier in het verleden slechte ervaringen mee heeft gehad. Ze gaven aan dit sinds kort daarom in de algemene voorwaarden te hebben opgenomen.
Ze boden een korting aan op een eventuele korting op een volgende bestelling.
Omdat ik was overvallen door het telefoontje heb ik vervolgens een mail gestuurd dat ik hier niet mee akkoord ga en dat ik gebruik wil maken van het recht van retour, zodat ik de producten kan terugsturen en het bedrag met verzendkosten retour kan krijgen.
Zij blijven echter bij hun standpunt.

Artikelen retour mogen sturen en het aankoopbedrag en verzendkosten retour gestort krijgen.

Aqua-Splash.nl
    Geachte mevrouw Mulder,U heeft afgelopen zaterdag 30 augustus 2014 een email gestuurd om 11.32 om 2 van de 4 artikelen retour te sturen. Het betrof een zwembril en een badmuts.
    Ik heb u die ochtend meteen teruggebeld om precies te zijn om 11.40 en aangegeven dat wij badmutsen en zwembrillen niet retour kunnen nemen zoals ook vermeld staat bij op onze site bij verzenden en retourneren. Aqua Splash heeft hiervoor gekozen omdat wij badmutsen retour hebben ontvangen met haren erin stukkende verpakkingen en krassen op de zwembrillen etc. Zoals tijdens ons telefoongesprek aangeven vinden wij dat erg vervelend voor de klanten omdat nu de goede klanten moeten lijden onder de kwade, vandaar mijn voorstel om bij een eventuele volgende bestelling een korting te geven om het leed te verzachten. U heeft een mail naar ons gestuurd om 12.16 dat u het er helemaal niet mee eens bent. Ik heb u diverse keren proberen te bellen echter kreeg u niet te pakken. Ik heb om 12.48 gereageerd op u email dat Aqua Splash bij haar stand punt bleef. U heeft weer een reactie op deze mail gestuurd om 13.01 dat wanneer Aqua Splash bij haar standpunt bleef u verdere stappen zou nemen. Om elkaar niet te blijven bestoken met mails etc heb ik u om 13.49 nogmaals een mail gestuurd dat u de 2 artikelen retour kan sturen naar Aqua Splash (verzendkosten zijn voor rekening van de klant cf onze algemene voorwaarden) en dat wij het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen aan u overmaken wanneer wij de artikelen in goede orde hebben mogen ontvangen. Op deze laatste email hebben ik geen reactie mogen ontvangen. Vanochtend heeft een collega van mij u nog een email gestuurd 11.17 om te vragen voor een trackingsnummer etc zodat wij de retourzending kunnen monitoren. Naar mijn mening heeft Aqua Splash aan u verzoek gehoorgegeven met uitzondering van de verzendkosten. Mvg,Robert Dijkhuizen
    Aqua Splash

Ook een klacht indienen over Aqua-Splash.nl?