Klacht Aquagems Spa: Ontbinden overeenkomst niet mogelijk

H.M. Roeper

Ik heb stoelen met hoofdkussens besteld. De stoelen worden na een maand zonder hoofdkussens geleverd. De stoelen worden niet in gebruik genomen. Na nog eens 3 maanden zijn de kussens er nog niet en wil ik de overeenkomst ontbinden. Dat weigert Aquagems op basis van hun leveringsvoorwaarden. Ik stuur een aanget. brief om te ontbinden. De volgende dag komen eindelijk de kussens. Ze zijn de verkeerde kleur!
De aangetekende brief komt 'ongeopend' terug. Staat op envelop 'Postbus wordt niet geleegd'. Dan stuur ik de zaak naar de DAS rechtsbijstand. In hun leveringsvoorwaarden blijkt het artikel 'kopen op afstand' niet opgenomen te zijn. En dus moet het bedrijf volgens de wet de stoelen terugnemen. Maar ook op hun brieven en mails wordt niet gereageerd.
Dit bedrijf handelt overigens onder verschillende namen op internet!
Zoals DE WELNESS SHOP, HELO-SAUNA, FRATELLIMORA, VIKINGINDUSTRIER, JEMSZ-SPORT, SOCCERTRIBE. Allemaal hetzelfde adres!

Geld terugstorten en de stoelen en hoofdkussens terug komen halen!

Aquagems Spa
    De heer Roeper heeft de bestelde stoelen c.a. 4 maanden geleden ontvangen en heeft geen reclamatie ingediend over de stoelen. De kussens zijn inderdaad later geleverd wat ook aan der Roeper is doorgegeven. Conform onze voorwaarden kunnen we deze deellevering ook zo uitvoeren, zonder dat daarbij de koop wordt ontbonden.
    De reden waarvoor we de stoelen niet retour nemen ligt in het feit dat de heer Roeper tot aan levering van de (hoofd)kussens over de stoelen geen klacht heeft ingediend, waardoor wij ervan uitgaan dat de producten naar tevredenheid zijn ontvangen. Daarnaast is het vreemd dat deze niet in gebruik zijn genomen, maar daar geven we dhr. Roeper het voordeel van e twijfel.

We hebben wel degelijk met Dhr. Roeper en DAS contact gehad over de levering. Hier is verder geen reactie meer op gekomen tot nu, ook niet van DAS.

We Handelen inderdaad onder meerdere handelsnamen en sites. Dit omdat de door ons geleverde producten onder merknamen, direct en door aangesloten dealers worden geleverd. Daarom is het adres ook hetzelfde, en verwijzen de voorwaarden allemaal naar HWCO, de hoofd firma. Deze constructie en firma bestaat al sinds 2004.

We zijn best bereidt de heer Roeper tegemoet te komen en hij kan de stoelen retourneren. Hiervoor berekenen we dan wel de transportkosten voor het ophalen van de producten. Restitutie van het bedrag wordt gedaan mits de producten in nieuwstaat, in de originele verpakking worden geretourneerd en door ons zijn ontvangen.

H.M. Roeper
    De originele verpakking van de stoelen hebben wij niet meer in bezit. Zowel op mijn brief als op die van de DAS, heeft HWCO niet gereageerd. Mijn aangetekende brief kwam terug met de opmerking 'Bus wordt niet geleegd'.
    DAS heeft op basis van de geldende wetgeving een voorstel gedaan. Daar heeft Aquagems niet op gereageerd. Ook niet op op de herinnering. Het voorstel van DAS was geld terug storten en dan de stoelen terug komen halen. Voorw. HWCO zijn bij wet ongeldig! Zonder kosten voor mij!
    H.M. Roeper
    Corr/aanp.: Het aanbod van de DAS was dat ik, na terugbetaling, de stoelen zou terugbezorgen. Maar op dat aanbod heeft Aquagems niet gereageerd. Ik heb verzendkosten betaald, dus ik eis nu terughalen zonder kosten voor mij. Daar komt bij dat de DAS schrijft: 'In uw algemene leveringsvoorwaarden is het herroepingsrecht dat consumenten hebben niet opgenomen. Op grond van artikel 6:230o lid 2 BW wordt de ontbindingstermijn
    van veertien dagen dan verlengt naar één jaar.' Ik was dus op tijd.
    Aquagems Spa
    Das heeft geen voorstel gedaan.
    Als u de originele verpakking van de stoelen niet meer heeft, hoe kunt u dan claimen de stoepen "niet in gebruik" te hebben genomen?

De algemene voorwaarden zijn wel gelding omdat u deze bij bestelling hebt geaccepteerd. Anders was de bestelling afgebroken en niet bij ons doorgekomen.
    (systeem).

Ik herhaal mijn voorstel bij deze. De stoelen kunnen door u worden geretourneerd op uw kosten, in een deugdelijke verpakking. Na ontvangst wordt een credit opgemaakt.
    H.M. Roeper
    Deze leverancier is niet te vertrouwen. Ze liegen dat het gedrukt staat. Ik heb kopie van brief DAS en DAS heeft het ze ook gemaild. Alleen bij hun komen brieven en mail niet aan.... Ik kan alles bewijzen, heb alles zwart op wit. Ik stuur geen spullen terug voordat ik geld heb! Verpakkingskarton stoelen is weggegooid in het vertrouwen dat kussens snel zouden komen. Dat duurde 2 maanden extra en hadden andere kleur. Dit bedrijf is niet te vertrouwen! Stoelen zijn nieuw en ongebruikt!