Opgelost door Arag: Extreem trage dossierbehandeling door Flight Claim (Div. van ARAG)

VVJORIS

Op 3 maart 2016 was vlucht Lufthansa LH796 Frankfurt - Hong Kong vertraagd zodat ik mijn aansluiting naar Cebu miste. Ik was nochtans aan de boarding gate voor de vlucht naar Cebu voor die gesloten werd (ong. 15 min. nadat ik er aankwam) Lufthansa zorgde voor overnachting en boeking op een Cathay Pacific vlucht 's anderendaags. Er werd geen drankje aangeboden op de luchthaven, het duurde een 2à3-tal uur voor de gestrande passagiers naar het hotel konden. Ik had erg hoge telefoonkosten om afspraken op De Filippijnen te wijzigen. Volgens de Europese regelgeving voor vluchten die vertrekken uit EU heb ik recht op een vergoeding van € 600. Na mijn terugkeer geef ik aan Flight Claim (hieronder afgekort FC), divisie van ARAG volmacht mijn zaak te behartigen tegenover Lufthansa. Ik zou € 462.14 waarvan € 100 commissie voor FC zou in mindering ontvangen na(volgens schrijven van FC) 6 maand. Later meldt FC vertraging door te hoge workload. Lufthansa verdedigt zich door te beweren dat er overmacht is, maar levert in dit verband geen bewijsstukken (er is uiteraard ook geen overmacht, men heeft m.i. toen het toestel uit FRA nog niet eens geland was de tickets naar Cebu doorverkocht voor een veel hogere prijs dan ikzelf betaalde) De gerechtelijke procedure wordt gestart. Ik ontvang, ergens in novermber 2017 een uitnodiging tot betaling van € 105 voor griffiekosten van Rechtbank Frankfurt. Na een aantal mails blijkt dat Flightclaim die contractueel moeten betalen, wat ze naar eigen zeggen doen op 27 december. Het is moeilijk aan te nemen dat FC het vonnis 3.5 maand na betaling griffiekost nog niet ontvangen heeft. Bovendien stuurt FC systematisch GEEN antwoord op e-mails, enkel toen ik advocaten van Test-Aankoop (=Belgische consumentenvereniging) een mail liet schrijven kwam er relatief snel antwoord. Inmiddels kreeg ik GEEN antwoord op mails die ik stuurde sinds 16 februari 2018, waar ik op die dag nochtans de boodschap kreeg "Omdat uw zaak ongebruikelijk lang duurt zullen wij intern kortsluiten of bij voorbaat het compensatiebedrag betaald w" Kortsluiten duurt precies wel heel lang bij FC. Bovendien laat de website van FC te wensen over: server error wijzigen adresgegevens, afdrukken dashboard-pagina (met dossiergegegens) geeft pagina quasi blanco te noemen (meeste data ontbreken), en de dossiergegevens op het dashboard zijn niet erg juist (denied boarding voor 1 vlucht, niet voor 3 (bij de vluchten terug naar FRA en BRU geeft men ook "denied boarding")

Ik wens uiteraard compensatie voor het niet nakomen van beloftes, en eigenlijk is het wenselijk dat klacht ingediend wordt omwille van bedrieglijke reclame en/of in de feiten het beliegen van klanten. Ik stel voor dat PER KERENDE het compensatiebedrag zonder afhouding van commissie wordt overgemaakt (€ 461.14) en € 50 vergoeding voor elke maand dat het dossier langer aansleept dan 6 maand (op dit moment 15 x € 50 = € 750) Een tegenvoorstel voor een kleiner bedrag per maand vertraging is bespreekbaar.
(deze klacht werd reeds online ingediend maar er kwam een 403 Access Denied foutmelding)

Arag is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

VVJORIS
    Ik ontving intussen een e-mail van ARAG (ik kon op het moment dat ze belden de telefoon niet beantwoorden) en ik suggereerde dat ze mij morgen (23/4/2018) terugbellen. Ik verwacht een voorstel tot minnelijke schikking....

VVJORIS
Intussen is de klacht toch op relatief korte termijn opgelost.(en de oplossing werd nagekomen)

Ook een klacht indienen over Arag?