Klacht Ardea auto: Ongeloofwaardige APK keuring

Klachtnummer
# 293744
Gebruiker
Daniel5
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Ik had een afspraak gepland bij Ford garage Ardea in Amsterdam voor een APK (19,95) met kleine beurt. Eind van de ochtend op de dag van de afspraak werd ik gebeld dat de reparatiekosten ca 1200 euro zouden bedragen om de auto APK goedgekeurd te krijgen, exclusief kosten kleine beurt en vier nieuwe banden. Ik vond dat veel geld en direct daarna kwam het voorstel om een verkoper mij te laten bellen voor een nieuwe 2e hands. Dit voorstel van de verkoper viel duidelijk buiten mijn budget en heb ik dus afgewezen.
Daarna heb ik mijn auto op gehaald en bleek ik ipv 19,95 voor de APK 120 euro te moeten betalen! Ik heb geprotesteerd en gingen de kosten eerst naar 60 euro en nog meer klagen naar 19,95.
Bij thuiskomst bleek een grote kras aan de zijkant te zitten waarvan ik nagenoeg zeker weet dat deze er niet op zat toen ik de auto naar Ardea had gebracht. Ik heb dit vanwege irritatie en een welles nietes spelletje te voorkomen heb ik niet meer gebeld.
Ik heb daarna de auto elders laten keuren en bleek ik voor nog geen 350 euro klaar te zijn, inclusief kosten APK en vier nieuwe banden.

De oplossing

Geen. Vertrouwen is geschonden.

4 reacties

  1. Auteur
    Ardea auto
    Datum
    Beste heer Mollenkamp, wij hebben uw klacht intern besproken en hebben verzocht contact met u op te laten nemen om uw situatie verder te bespreken.

    Excuses voor het ongemak!
  2. Auteur
    Daniel5
    Datum
    ik probeer morgen telefonisch contact op te nemen.
  3. Auteur
    Daniel5
    Datum
    Nu meerdere malen geprobeerd terug te bellen zonder resultaat....
  4. Auteur
    Ardea auto
    Datum
    Vreemd dat u ons niet heeft kunnen bereiken. Wij zullen de betreffende afdelingsverantwoordelijke vragen om u te bellen.

Ook een klacht indienen over Ardea auto?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen