Klacht Argenta: De bank heeft de hypotheeknemer misleid.

Klachtnummer
# 630611
Gebruiker
Steef#1988
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Hypotheek aangevraagd. Stukken aangeleverd, waaronder een intentieverklaring van de werkgever. Vrijdag 11 november jl kreeg onze hypotheekadviseur het bericht dat de hypotheek zo goed als rond was, er moest alleen nog een 2e controle plaats vinden.
4 werkwerkdagen voor de sleuteloverdracht van het appartement en ruim 3 weken na de intentieverklaring te hebben ontvangen, gaat de bank niet akkoord met de intentieverklaring van de werkgever en wil de hypotheek alleen verstrekken als het dienstverband van de hypotheeknemer vast is. De werkgever verstrekt deze, maar de bank trekt zich terug omdat ze het niet vertrouwt, maar gaat de betrouwbaarheid verder niet na. Wij vinden dit geen manier van doen. Schandelijk zelfs. Zij hadden, toen zij de intentieverklaring hadden ontvangen aan moeten geven dat ze daar niet mee akkoord gingen en niet pas weken later. Want in de tussentijd hebben ze nog wel om aanvullende stukken gevraagd.

Gewenste oplossing

Wij willen exact weten waarom de bank steeds zo moeilijk deed en waarom zij pas op het laatste moment zich terug getrokken hebben.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Argenta hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Argenta?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen