Klacht Armarkat: Weigering terugbetaling na herroeping
Details
De klacht
Bij Armarkat heb ik een bestelling geplaatst. Helaas bleek ik het verkeerde product besteld te hebben. Ik heb dit gemeld bij het bedrijf. Omdat het product reeds verzonden is heb ik deze aan de deur geweigerd. Volgens de Wet Kopen op afstand, onder toezicht van de Autoriteit Markt en Consument, geldt hiervoor het herroepingsrecht. Echter, Armarkat besluit 8,15 euro aan leveringskosten (nota bene: de verzendkosten waren gratis) in mindering te brengen op de terugbetaling. Dit is een overtreding van de wet. Ik heb ze hier meermaals op gewezen voorzien van ondersteunende documentatie (website ACM, Consuwijzer.nl en nota bene de Algemene Voorwaarden zoals te vinden op hun eigen website die mijn rechten correct omschrijven). Het bedrijf blijft weigeren en reageert niet meer op mails.De oplossing
De ingehouden 8,15 euro leveringskosten dienen alsnog terug betaald te worden zoals bij wet is geregeld. Indien ik in de tussentijd onkosten maak om mijn recht te halen zullen ook deze kosten door Armarkat betaald moeten worden.Uiteindelijke oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.