Klacht Arriva: 2 wagons in plaats van 1

joseeerens

In Groningen rijdt de arriva trein nog maar 1 keer per uur, dit is vrij begrijpelijk voor de situatie omtrent het Corona virus. Helaas zijn er mensen die hun werk niet thuis kunnen doen, dus nog van de trein gebruik moeten maken. Hierin is mij is opgevallen: de trein rijdt 1 keer per uur, maar waarom dan maar met 1 wagon? Het is toch een kleine moeite om 2 wagons te gebruiken als er toch maar 1 keer per uur een trein rijdt. Als dit zou gebeuren krijg je meer afstand tussen de mensen, waardoor het overdragen van het virus kleiner wordt! Hopelijk komen jullie met deze klacht tot een ander inzicht. Ik zie graag de verbetering tegemoet. Vriendelijk bedankt!

De reizen comfortabeler maken door gebruik te maken van 2 wagons. Hierin is de 1,5 meter afstand beter toe te passen.

Arriva
    Beste joseeerens,

Niet leuk om te lezen dat je deze ervaring hebt. Begrijpelijk dat je hiervan baalt.

In verband met de richtlijnen van het RIVM hebben wij momenteel minder personeel én minder reizigers. Ondanks alle waarschuwingen vanuit het RIVM en de overheid gebruiken er helaas nog steeds veel mensen de trein voor een dagje uit. Ondanks het advies om alleen te gaan reizen als dit echt noodzakelijk is. Je klacht zal ik intern doorgeven zodat er naar eventuele mogelijkheden gekeken kan worden. Excuses voor het ongemak dat jij ervaart door de genomen maatregelen.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via onze Facebookaccount Arriva Nederland.

Lina
    Arriva Klantenservice Medewerker

joseeerens
Ik krijg geen antwoord op mijn gestelde klacht. In dit geval gaat het niet eens om een dagje uit. Het gaat om mensen die gebruiken moeten maken van de trein om naar het werk te gaan, omdat thuis werken niet mogelijk is. Wat heeft minder personeel hier mee te maken? Je koppelt 1 treinstel aan de ander, geen extra personeel nodig! Het gaat hier niet om de RIVM maatregelen die na gekomen moeten worden, maar om het noodzakelijk gebruik maken van het treinvervoer.

Ook een klacht indienen over Arriva?