Klacht Arriva: Afgelopen week werkelijk bijna elke dag problemen op het spoor tussen traject venray en nijmegen

manfred jacobs

Ik ga vanaf begin september elke maandag naar de hogeschool in nijmegen, van de 9 maandagen heb ik 7 maandagen vertraging gehad of niet rijden van de treinen.
Ik woon in vierlingsbeek en heb me al 2 x op moeten laten halen in Mook.
2 x telaat op de HAN en niet omdat ik de laatst mogelijk trein had, maar zelfs de trein ervoor.
Mijn dochter reist vanuit vierlingsbeek naar venray/oostrum en werkelijk afgelopen week bijna elke keer problemen met het spoor

Heel snel oplossen van allerlei storingen, ik lees in de krant dat een probleem al maanden bestaat en dat ze nu pas experts erbij gaan halen. Wat een beleid, waarom niet meteen mensen met vestand, er zijn zoveel mensen afhankelijk van treinreizen

Arriva
    Beste manfred jacobs,

Wat balen dat je dochter en jijzelf last hebben van de verstoringen op de Maaslijn. Dat vinden wij erg vervelend voor jullie. Onze excuses voor het ongemak.

Je geeft aan dat je veel overlast ervaart op de Maaslijn. Je geeft aan dat er veel storingen en veel vertragingen zijn. Je geeft daarnaast aan dat de informatievoorziening slecht is. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

De afgelopen weken hebben wij helaas veel storingen op de Maaslijn. Dit komt door verschillende oorzaken. We hebben af en toe last van een defecte trein. Hierdoor loopt het treinverkeer vast, doordat de treinen niet voorbij de defecte trein kunnen.

We hebben vooral last van gladde sporen. Hierdoor moeten wij voorzichtig rijden om te voorkomen dat de wielen slippen. Dit veroorzaakt vertragingen en uitval van treinen.

Daarnaast is er sinds vorige week ook een terugkerende storing aan het spoor waardoor we vaak last hebben van een wisselstoring, waardoor treinen niet verder kunnen.

De Maaslijn is normaal al een drukke treinlijn. Door de verstoringen kunnen treinen niet op de juiste tijd op de juiste plek komen. Hierdoor zijn de treinen te kort en vaak vol.

Samen met ProRail zijn we hard aan het werk om de storingen te verhelpen aan het spoor.

^Wouter
    Medewerker Klantenservice Arriva

manfred jacobs
ik heb geen klacht ingediend over informatievoorziening. Verder is mij uitleg gegeven, maar er wordt niet over een oplossing gesproken behalve: we zijn er mee bezig. Op een of andere manier vergoed worden zou volgens mij heel reeel zijn.

Ook een klacht indienen over Arriva?