Klacht Arriva: Arriva beboet onrechtmatig 70 euro voor niet 1 keer niet inchecken met geldig vervoersbewijs.

Ronald Kuijpers

Op 3 Juli 2018 heeft mijn dochter met een geldige studenten OV pas vergeten in te checken op het perron. Vervolgens is naar de conductor gegaan om dit te melden en die heeft haar een voorlopig porcesverbaal gegeven.
Vervolgens medegedeeld dat ze dit ongedaan kan maken als binnen 14 dagen haar id en ov kaart laat zijn op het loket in Nijmegen of Venlo.
Zij deed dit op 13 Juli dus 10 dagen later.
Hier vertelde ze haar dat het 7 dagen was en dat ze wel een bezwaar kon indienen maar dat ze een positief resultaat niet konden garanderen.
Tijdens onze vakantie 2 brieven gekregen met 50 euro en ritprijsboete en 2 dagen later 15 euro verhoging.
Het procesverbaal zegt dat zij reed zonder geldig vervoersbewijs wat niet waar want ze heeft een OV studentenkaart. Het procesverbaal vermeldt niet waarom het vervoersbewijs niet geldig was en hierdoor is het procesverbaal onrechtmatig. Ook een verhoging bij de eerste herinnering is onrechtmatig dit mag pas tijdens de tweede herinnering.
Ook het contact formulier van Arriva werkte gisteren en vandaag niet.
Gisteren 4 keer voor gebeld en hun hadden geen problemen.
Vandaag weer gebeld en nu erkennen ze de problemen, maar van gisteren weten ze niks af.

Wij eisen dat Arriva de boete terug betaald omdat mijn dochter slechts is vergeten in te checken maar wel een geldig vervoersbewijs had.
Zij heeft dit eerlijk gemeldt, wat blijkbaar bij Arriva niet gewaardeerd wort en dus beloond met een uiteindelijke totaal boete van 70,33 euro.

Arriva
    Beste Ronald Kuijpers,

Wat balen dat je dochter een boete kreeg. Helaas kan ik hier je niet verder mee helpen.

Boetes gaan via een speciale afdeling. Zij zijn per post of via ons contactformulier http://bit.ly/2uFLeFj te bereiken. De website is vannacht vernieuwd. Als het invullen niet lukt, kun je een andere browser proberen. Als je het invult op een telefoon, raden we je aan om een computer te gebruiken.

Ik kan je wel antwoord geven op de vraag waarom het vervoerbewijs niet geldig was. Een vervoerbewijs, zoals een OV-chipkaart, is alleen geldig als er is ingecheckt.

^Wouter
    Medewerker Klantenservice Arriva

P.s. Je hebt je klacht openbaar geplaatst. Bijgevoegde kenmerken en kaartnummers zijn zichtbaar voor iedereen die je klacht leest.

Ook een klacht indienen over Arriva?