Klacht Arriva: Arriva hanteert geen coulance regeling itt NS

hilde-l

Net voor de kerstdagen kwam ik vanuit Duitsland terug naar Nederland om familie in het Noorden van het land te bezoeken. Ik heb op de route Groningen – Leeuwarden per ongeluk ingecheckt bij NS i.p.v. Arriva.

Mijn argumentatie dat dit gebeuren kan is 1) ik reis zelden in NL, want ik woon al 6 jaar in Duitsland, 2) ik kom uit de randstad, waar ik normaal reis als ik in NL ben. In het overgrote deel van de randstad is alleen de NS actief, dus het is niet verwonderlijk dat reizigers niet bewust letten op verschillende incheck poortjes in andere regio's.

Mijn bezwaar is afgewezen. Ik ben verbaasd dat Arriva geen coulance regeling hanteert zoals de NS wel doet. Ik heb online gelezen dat bij andere mensen die verkeerd incheckte, wel hun boete is kwijtgescholden. Hier lijkt een zekere mate van willekeur te zijn. Graag krijg ik uitleg over die regeling.

Daarbij was de conducteur ook nog eens erg onvriendelijk en wilde mijn verhaal niet geloven (bijv. dat ik in Duitsland woon en dus een Duits adres opgaf).

Kwijtschelding boete + Uitleg over coulance regeling

Arriva
    Beste H Laauw,

Erg jammer om te lezen dat dit je ervaring is geweest in 1 van onze treinen.
    Begrijpelijk dat je ervan baalt dat je bezwaar is afgewezen.

Via klachten forums is het niet mogelijk om bezwaar in te dienen tegen een boete.
    Ik adviseer je om via het contactformulier op onze website http://bit.ly/2uFLeFj aan te geven dat je het niet eens bent met de reactie die je hebt ontvangen op je bezwaar. Helaas weet ik niet wat de procedure is die de afdeling boetebeheer hanteert.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: http://bit.ly/2uFLeFj.

Lina
    Arriva Webcareteam

hilde-l
Ik heb meermaals verzocht een reactie te krijgen, ook via het contactformulier, helaas is de reactie altijd dat het jammer is dat ik me niet in hun besluit kan vinden. Oftewel, geen uitleg, geen oplossing.

Ook een klacht indienen over Arriva?