Klacht Arriva: Boetebezwaar afgewezen

# 420476
Jr91

op 13 januari heeft mijn neefje een boete gekregen op weg naar school. Tijdens zijn reis van Roermond naar Weert werd hij gecontroleerd en helaas crashte zijn NS app waar zijn ticket op stond. Meteen werd hem gevraagd om zijn ID kaart en een boete uit geschreven, tijd om de app opnieuw op te starten kreeg hij niet eens. De brutaliteit en onbegrip van jullie conducteur was schokkend.

Natuurlijk heb ik voor hem een boetebezwaar in gediend. Uitgelegd wat er aan de hand was, het order nummer van zijn persoonsgebonden e-ticket meegestuurd zodat arriva kon zien dat het ticket ruim voor de reis gekocht was etc.

Nu komt arriva met een bericht, precies 15 dagen na de boete (boete moet binnen 14 dagen betaald worden, toevallig he) Het bezwaar is afgewezen omdat mijn neefje had moeten zorgen voor een goed functionerende telefoon. Zijn telefoon werkt 100%, de NS appt liep vast bij het laden 1x, hij kreeg niet eens tijd om even de app opnieuw op te starten en te laden.

Ik vind het een mensonwaardige behandeling. Jullie kunnen zien dat hij zijn ticket op tijd heeft gekocht, dit is diefstal!

Boete terugbetalen!

Jr91
    Nu krijgt hij ook nog een boeteverhoging omdat hij te laat betaald zou hebben??? We hebben de boete op de 14e dag betaald.

Arriva waar zijn jullie mee bezig!
    Arriva
    Beste Jr91,

Niet leuk om te lezen dat je neefje een boete heeft ontvangen omdat hij op het moment van controle geen vervoersbewijs kon tonen omdat de app van NS op dat moment niet werkte. Begrijpelijk dat je ervan baalt dat je bezwaar tegen de boete is afgekeurd.

Als hij al had betaald voordat de brief met verhoging is ontvangen dan hebben de brief en de betaling elkaar vermoedelijk gekruist. Helaas kan ik langs deze weg verder geen uitspraken doen over het kwijtschelden van een boete. Alle informatie over onze boetebeleid vind je hier: https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/ik-heb-een-vraag/een-boete-gekregen-wat-nu.htm

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via onze Facebookaccount Arriva Nederland.

Lina
    Arriva Klantenservice Medewerker

Jr91
Schandalig, geen ander woord voor te vinden. Bij alle klachten reageren jullie precies hetzelfde. niet leuk om te lezen.... blah blah... Lees ff niet van een script af, en kijk eens fatsoenlijk waar mensen tegen aanlopen bij jullie organisatie. Jullie zitten in een machtspositie want er is geen andere vervoerder. Dit betekent echter niet dat jullie misbruik hier van kunnen maken. Morgen schakel ik een advocaat in, de kosten interesseren me geen bal, het gaat om de mens onwaardige behandeling. De reactie die jullie hier geven schiet niemand wat mee op natuurlijk. Als jij niet in de positie bent om hier uitspraken over te doen dan hoor je hier iemand bij te halen die dat wel kan. Schandalig.

Ook een klacht indienen over Arriva?