Klacht Arriva: Bus 400/401 vertrekken veel te vroeg vanaf Lekbrug Oost

Reizigster

Ik woon sinds 3 maanden in Vianen. Om in Utrecht te komen reis ik met lijn 400 of 401 vanaf Lekbrug Oost. Het is mij al een paar keer overkomen dat de bus veel te vroeg vertrekt. En dan gaat het niet 1 of 2 minuten maar om 5 tot soms wel 8 minuten. Hierdoor mis ik vaak de aansluitende trein op Utrecht CS, omdat ik dan moet wachten op de volgende bus, hierdoor ben ik al een aantal keer te laat op mijn werk aangekomen. Kunt u mij uitleggen waarom de buschauffeurs zich niet houden aan de vertrektijden????

Ik zou het erg prettig vinden als de bussen vertrekken op de aangegeven tijden, zodat ik optijd op mijn werk kan komen.

Arriva
    Beste Reizigster,

Wat balen dat je bus zo vaak te vroeg vertrekt. Onze excuses hiervoor. Heb je voor mij een voorbeeld van een rit waarbij dit gebeurde?

Heb je voor mij je vertrekhalte, vertrektijd, lijnnummer en uitstaphalte?

^Wouter
    Medewerker Klantenservice Arriva
    Reizigster
    Vandaag bijvoorbeeld de bus zou om 8:59 vertrekken. Maar vertrok 7 minuten eerder dan aangegeven. Het ging om lijn 400. Mijn vertrekhalte is Lekbrug Oost in Vianen en de uitstaphalte is Utrecht Cs. Gelukkig zag ik de bus langrijden en na een flinke sprit heb ik de bus deze keer wel gehaald, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn.
    Arriva
    Beste Reizigster,

Dank je wel.

Ik kan helaas niet achterhalen waarom deze bus te vroeg was. Maar zo vroeg is natuurlijk niet de bedoeling.

Je reactie hebben wij doorgestuurd naar de vestigingsmanager en die geeft het volgende aan. Al onze bussen zijn uitgerust met een GPS gestuurd systeem dat registreert hoe laat de bus rijdt en bij welke haltes hij is gestopt. Zo kunnen wij zien welke bussen te vroeg of met vertraging hebben gereden, als blijkt dat jouw bus inderdaad te vroeg is geweest dan wordt dit besproken om deze situaties in de toekomst te voorkomen. Onze excuses voor het ongemak wat je hierdoor heeft ondervonden. Wij gaan er vanuit dat je spoedig verbetering op zult merken naar aanleiding van je melding.

^Wouter
    Medewerker Klantenservice Arriva

Ook een klacht indienen over Arriva?